Ik ben nog steeds overtuigd dat je de oorzaak ergens anders moet gaan zoeken en dat je de titel van dit onderwerp beter verandert.
Door de jaren heen is dit volgens mij te veel gebeurd. Dat als er ergens problemen zijn, de eerste reactie is: ' Wie of wat, uitgesloten mij dan, is daar de oorzaak van?'
Daardoor is er al veel kostbare tijd verloren en het heeft niets opgeleverd.
Jij bent een beginner dus jou treft geen blaam, imkers die al tientallen jaren bijen hebben hebben ook problemen (mijzelf inbegrepen)
Jouw mentor had misschien beter moeten weten.
Neen, ik heb geen kontakt meer gehad met de NVWA. Men zegt wel dat ik een klacht moet indienen maar dat doe ik niet omdat alles al weg is.
Ik dacht ook eerst aan mezelf en wel dat ze verhongert waren maar iedereen zegt dat dat niet mogelijk is in die tijd.
Tja, wat zal ik zeggen. Ik ga nog meer om me heen vragen en sta nu met mijn bijen op een stal met nog 4 of 5 imkers die het reeds lang doen dus ik hoop dat mijn bijen de winter overleven en dat ik volgend jaar gewoon weer lekker verder kan.
Vandaag is de inspecteur langs geweest. Aan de bijen die nu voor de kasten liggen kan hij niets vreemds ontdekken maar ik heb alle bijen van mijn dode kast allang opgeruimd dus er valt niets meer te zien na 3 weken. Ik was zelf niet thuis maar mijn schoonvader heeft hem rondgeleid.