Ik probeer zo rustig mogelijk te werken. Meestal met pak en handschoenen.bee-tree schreef:En minder kans op rheumatische klachten volgens sommigen als je ze 'geloven' mag. Zj.Theo777 schreef:Zo, de teller stond nu gisteren op 11 bijensteken, gaat lekker zo.
No 39 te gaan en elke prik geeft minder effect!!!![]()
![]()
P.S. Ga je nog steeds door met elke dag de injecties aan ons te melden ? Van mij mag dat,
maar de kans wordt misschien groter dat menig forumbezoeker die er over denkt
bijen te gaan houden, zich even achter de oren krabt bij het lezen
van wat je er voor over moet hebben. En het kiezen van het type bijen wordt er ook niet
makkelijker op !!!!!. Vertel daarom ook even waardoor jij het DEFENSIEF gedrag van de bijen uitlokt.
Je temperament ? Je tempo van werken ? Je lichaamsgeur, met name die van de adem ? Je kleding ?
Enzovoorts.
Ik heb gisteravond tussen 19 en 21 uur slechts 3 prikken opgelopen
tijdens 'open operaties' in 5 volken, te weten : verwijdering van dikke lagen 'spekvet',
te weten: wit verzegelde spekraten.
Het was zwaar bewolkt, maar windstil en zo'n 19 graden. Om 21.30 begon het te miezeren
nadat het de hele dag droog is geweest in tegenstelling met elders in Nederland.
Gisteren was ik echter op bezoek bij iemand met zeer veel bijen en deze opende een kast waar t volk na enige tijd onrustig en vliegerig werd.na t snel sluiten vd kast en ervan weggaan was t raak. En ja, ik blijf dan niet zo rustig. Door snelle bewegingen met mn armen ben ik een nog beter doelwit. i know

Misschien toch beter pak en handschoenen....sorry Joselito
Mn vrouw doet t wel zo. Doet rustig een driekwart of korte broek aan en zegt: "Ach, ik moet toch nog paar keer geprikt worden"...
Nu had t ook net geregend en niet zo goed bijenweer.
De andere steken waren te verklaren vanwege t lospeuteren vn t rubber in de opening.
Waren dus bijzondere omstandigheden.