Wat ik al aangekondigd had is inmiddels gerealiseerd. 2 draaiers aan het geheel toegevoegd.Het leek me beter wat in reserve te hebben.En dat is maar goed ook want ik twijfel aan een moer die ik in de bestaande kast heb of hij wel goed vast zit. Nu kan ik het geheel even omhangen en er na kijken. De 2 nieuwe kan ik rechtstreeks aansluiten op het bestaande aandrijf mechanisme. En dan is het ook voor als ik zwermen heb deze het te laten uitbouwen.
Bij het de zeer hoog gewaardeerd onderzoekers was een groot probleem opgevallen dat de prijs bijna 500 euries een struikel blok is.
Wat heb ik uitgeven:
2 platen isolatie materiaal (met harde kant) 12 euro
1 stuk dun PVC rond 40 (1 cm dik ideaal spul) 10 euro genoeg voor 20 ramen
1 Draad einde zet bij de Gamma ik meen 5euro ( compleet met bouten)
1 Aluminium strip + metalen strip voor de afstand repen 13euro
Ja, wat schroeven en wat kunststof lijm, maar dat had ik al. In twee en een halve dag zaten ze in elkaar. Nu nog hier en daar draad en kunstraat er in elkaar is het.
Nu moet ik wel zeggen dat de laatste heel snel ging omdat je het weet hoe je het doen moet. Ik heb bewust de buiten trommel niet gemaakt. Tot nu toe word er niet buiten de ramen gebouwd en dat zal ook niet meevallen want als hij eenmaal rond is geweest is het aangebouwde er af geschraapt.
Dus zo rond de 40 euro 2 kasten. Alle Segerberger elementen passen erop.
Ik weet niet wat ik er verder van moet zeggen Maar om het eens te proberen zal die 40 euro het ook niet doen.
Bertus