Maar vorig jaar (!) had ik toch mooi ca 100 potten heidehoning van dat kleine veldje. Als er geen overbeweiding is, geeft ze voor mij thuis voldoende. Overigens een mooie weergave van de locatie door jou!
Hoi, inderdaad, die heide gaf weinig honing. Had ik hier gelezen dan had ik kunnen voorkomen wat me gebeurd is.
Het was zo erg dat ik even flink schrok, mijn bijen hebben een moment even alles op gehad [:(][:(][:(].
De volken waren niet aggresief door te weinig voer, meer "moedeloos", nog wel veel bijen aanwezig. Koningin was gestopt met het leggen van eitjes, nog nooit zoiets gezien.
Gelukkig trokken ze snel bij toen we gingen voeren, ik heb zelf het idee dat ik geen week later had moeten zijn.
Mijn ouders, die ze altijd voor me invoeren hebben ze daarop 2 kg extra wintervoer gegeven, 17 kg suiker in plaats van de gebruikelijke 15 kg. Dit omdat ze anders ook altijd nog wel enkele kg's honing hebben, maar er nu echt niets meer in zat.
De bijen gaven me nu een fitte indruk, en staan op de winterplek.
Echter moeten ze daar misschien ook weg omdat er nu misschien een paard te dicht bij ze komt gedurende de winter, (da's voor de bijen niet zo erg, voor het paard misschien wel...)