Ik ben daar mee bezig geweest, maar constructief was dat best lastig. Je moet dan ook schotjes zetten, om het water toch over het hele vlak te laten vloeien. Anders krijg je dat het dunne straaltje water van de ingang rechtstreeks naar de uitgang loopt, en de rest niet koelt.Primus schreef:Hennie,
Is het niet mogelijk om met een soort dubbele bodem te werken zodat de volledige oppervlakte gekoeld word met water dan heb je die leidingen niet nodig. Ik ben geen technisch tekenaar anders zou ik een schets maken, maar ik denk wel dat je weet wat ik bedoel.
Imkersgroeten van denkende Belgische imker
Ook dan moet het waterdicht gemaakt worden. Het moet niet gaan lekken langs de siliconen. Je moet dan een gesloten platte doos maken. Er is geen sprake van hoge waterdruk. Een aquarium pomp zorgt voor de circulatie.
Ook moet je dan lassen, of hardsolderen, de bevestiging van het schanier wordt iets lastiger. Die platte doos moet op een zetbank zeer precies gevormd worden. Dan is Betonplex wel weer makkelijker te verwerken, ook i.v.m. de stijfheid, die erg belangrijk is voor een groot model pers.
Als je ideeën hebt in die richting? scheelt dan 7 meter koper.