Andere imkers 2

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
apiario
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: Andere imkers 2

Bericht door apiario »

Heel andere constructie als de onze, tenminste zoals ik ze ken

Afbeelding
voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

De zelfgemaakte machine die de raampjes maakt.

Afbeelding
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

Over beesjes weet ik weinig. Gelukkig wist Jasper de sprinkhanen te ontrafelen .Jaren geleden had ik het geluk een knoepert
vast te leggen. Maar meestal zie ik ze wel maar ben niet vlug genoeg om er een kiekje van te maken

Afbeelding

Deze zijn er genoeg Maken soms een hels kabaal Vooral als het begint te regenen

Afbeelding
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

Sommige termieten vertrouw ik niet zo. Daar heb ik wel eens moeite mee.
Neem nou deze stiekum hebben ze hem zo gebouwd ,dat het lijk of iemand met een dikke kont op de WC zit en net voorover buig.
Dat doe je toch niet :o :o

Afbeelding
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

Slangen in het bos

Afbeelding

ACTIVITEITEN KALENDER IMKERIJEN IN BERG-GEBIED ESPIRITO SANTO
Januari- April ... ......... Honing slingeren, zomerdracht, zwermen scheppen.
April ………………….. Eind van de maand: Optie 1 - Wisselen van koninginnen (voor drachtloze periode).
Mei -Juli ................... Afnemen honingkamers, raad smelten, reparatie materialen, bijvoederen, volken op 5-6 ramen broed (drachtloze periode).
Augustus - Oktober.......Wisselen van kunstraad in broednest, bijvoederen volken op sterkte brengen oude raad omsmelten, gematigde voorjaarsdracht.
Oktober ................... Eind van de maand: Optie 2 - Wisselen van koninginnen voor zomerdracht.
November.................. Drachtloze regenperiode, bijvoederen, volken op sterkte brengen (10 ramen broed), reparatie materialen, wisselen van kunstraad
............................. in broednest, oude raad omsmelten.
Dezember................. Overgangsperiode naar zomerdracht, voorbereiden honingkamers met nieuwe kunstraat
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

Vandaag was het een drukke dag. Heel de tijd met onze snufferd in de bijen gezeten.
Een kleine week geleden hebben we lokkasten op gehangen in totaal 13 stuks Vandaag hebben we ze gecontroleerd
er waren 6 inmiddels bezet. Dus mooi wat volken er bij en de anderen komen ook wel. Er waren speurbijen aanwezig.
We hebben stuifmeel geoogst en hier en daar wat bewerkingen uit gevoerd. Ik verwonder me altijd over de intense stilte die
hier in het bos in de bergen heerst.
Afbeelding

De flora is hier opperbest Je kan de hele dag wel kiekjes nemen.
Afbeelding

Een teken dat de lucht heel zuiver is is de zeer mooie korstmossen.Heel het regenwoud er mee bevlekt
Afbeelding
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

Vanochtend was er weer een melding van een zwem of we die even kwamen halen
Zat ook moeilijk ij een hele dikke boom. Maar het meeste angstaanjagend was de grote hoogte. Of je op de Dom in Utrecht staat.

Afbeelding

trouwens de andere zit er ook nog het is een moeilijk geval. Je moet hoog op eenladder staan en dan heb je weinig houvast.
Afbeelding
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

Vandaag een lange reis achter de boeg. We zitten in het zuiden van Minas Gerais in Sao Vicente Minas. We hebben er 11 uur over gedaan
Ben nu moe. Morgen gaan we ons laten bekwamen in het onderdeel groene propolus samen met leerlingen van de universiteit De imker waar we gaan kijken heeft 240 kasten die dit produceren.
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

apiario schreef:Vandaag een lange reis achter de rug. We zitten in het zuiden van Minas Gerais in Sao Vicente Minas. We hebben er 11 uur over gedaan
Ben nu moe. Morgen gaan we ons laten bekwamen in het onderdeel groene propolus samen met leerlingen van de universiteit De imker waar we gaan kijken heeft 240 kasten die dit produceren.
Zo het heeft even wat langer geduurd da ik had gedacht. Het kan verkeren.

Laat op de vrijdagmiddag heb ik een stukje kaas gegeten we. Haden de hele dag nog niets gehad.
Het resulteerde in dat ik s,avond al in een hospitaal lag. Maar vandaag gaat het al weer heel wat beter. De huisarts hier houd alles aardig in de gaten
en begin al aardig op te knappen. Kon geen letter meer schrijven.

Maar het bezoek bij de groene propolus imker heeft veel kennis op geleverd hier de eerste plaatjes

Afbeelding

Ik heb nog nooit zoveel propolus bij elkaar gezien.
Afbeelding
apiario
Contacteer:

Bericht door apiario »

We hadden net het ontbijt bij de plaatselijke imker op , of de bus met studenten van de uiniversiteit stopte al voor het huis .Deze studenten hadden het pakket bijen in hun opleiding van daar de reis naar de propolus imker.
Wat ik al die tijd al had afgevraagd wat moet nou een bus zo hoog de bergen in met 30 mensen aan boord met als weg een zandpad wat hier en daar zo steil was dat hij nauwelijks naar boven kon. Hier en daar moest hij het twee keer proberen. Vlak bij de eindbestemming ging het goed mis. Door het natte glibberige zand gleed hij van het pad en bleef 40 cm voor de afgrond (40 meter diep) hangen.Doodleuk stopte een ieder uit en ging te voet verder. Maar tegen de avond moesten we toch terug en de bus hing daar nog .
Daar sta je dan (15 uur vliegen ) met een aantal mensen die geen kant op konden. Geen trekker in de buurt, niets van dat alles .Uiteindelijk maar met veel gejuich en 2 auto,s met vierwiel aandrijving vele malen geprobeerd om hem weer op het pad te krijgen. En dat lukte toen naar boven daar gedraaid en weer langs dat gevaarlijke plek. Promp ging het weer mis. En wij maar sjorren en trekken de rook van de banden was om te snijden. En ja hoor het lukte.

Toen moesten we nog naar beneden. De volgende gruwel tekende zich aan er barste een gruwelijk onweer los. Nu toen was het helemaal gebeurd de passagiers
zijn met personen auto de berg af gereden en in een plaatselijk restaurant op gevangen.

Daarna zij wij maar de weg naar huis ingeslagen we hadden nog 11 uur autorijden voor de boeg. Maar helaas een aantal uren later lag ik al in een hospitaal

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie