Interessant dat je de broedoppervlakken meet in november Marc.
Ik geloof niet dat je dat direkt aan klimaat kunt relateren dat kan voor zover ik wijs ben ook met genetica en imkermethode te maken hebben . WIl ook niet beweren dat het niks met mekaar te maken heeft.
Ben er wel wat van overtuigd dat de bij als organisme zich niet zo snel druk maakt om een halve graad + of -
In 96 was er een snelle toename in aangroei (en smelten) van oppervlakte poolijs net als de laatse jaren dus, maar toen kon je niet spreken van opgaande trend in de oppervlakte poolijs over de laatste 7 jaren. We zijn tenslotte een piepklein stukje aan het bekijken.
Eigenlijk moet ik even die grafiek in cijfers hebben dan kan ik zelf die trend laten zien want ik weet zeker dat m'n hersens een opgaande trend herkennen over de laatste 7 jaar plus dit jaar nog volgens het plaatje dan hebben we dus opgaande trend oppervlakte poolijs over 8 jaar. interessant zou zijn om ook het volume poolijs erbij te weten.
Ben benieuwd wat het wordt.
Er zijn ook wetenschappers die beweren dat we nu een koudeperiode in zullen gaan en zij beweren dat deze bewijzen veel sterker zijn met invloeden machtiger dan toename van het zo besproken CO2 gas.
De zon heeft ook nogal invloed op het klimaat en heeft de laatste jaren "de hik "
Je komt ook met belangen...weet je dat er wordt gehandeld met CO2- en stikstofoxidenuitstoot
Wat ook reuze interessant is: dat het best wel eens mogelijk kan zijn dat het delven en verrijken van uranium en koelen,opwerken en opslaan van het afval van de thermonucleaire centrale's meer CO2 uitstoot geeft bij dezelfde hoeveelheid opgewekte consumeerbare electrische energie dan de hoeveelheid CO2 die zou worden geproduceerd wanneer men direkt fossiele brandstoffen zou omzetten in electrische energie. Reken maar na zou ik zeggen. Men neme ongeveer 250 m3 aardgas voor 1000 kWh. Daarbij schijnt de uraniumverijkende industrie nog steeds CFK's uit te stoten eheen je hebt minder mogelijkheid tot bommetjes natuurlijk. TJa,ik zie zeker een mogelijkheid tot belangen. Oh ja,ik heb het zelf geschreven en van mij mag je het knippen en plakken.
Haha...kan je uren over lullen dit.