Wie draait er op kleine cellen? 4.9
-
- Imker sinds: 2020
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Re: Wie draait er op kleine cellen? 4.9
Weet je zeker dat dat niet een moer is, die bijvoorbeeld is opgetrokken uit 3--5 daags larven in redcellen? De moer behoort echt niet kleiner te worden.
- Dirk C
- Imker sinds: 1992
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica, buckfast
- Contacteer:
Is er nu eigenlijk al iets wetenschappelijk onderbouwd hier rond.
Of is er een grote proef opgezet waaruit blijkt dat volken op kleinere raat minder wintersterfte hebben?
Want uiteraard moet er toch een doel zijn waarom je dat zou doen?
Iemand?
Groeten,
Dirk
Of is er een grote proef opgezet waaruit blijkt dat volken op kleinere raat minder wintersterfte hebben?
Want uiteraard moet er toch een doel zijn waarom je dat zou doen?
Iemand?
Groeten,
Dirk
- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Hi Dirk,
Er is nog geen bewijs dat het iets oplevert. Mensen die een effect waarnemen, werken vaak ook nog met resistentere bijen of met een vorm van broedbeperking. Dus effecten raken, denk ik, kwijt in ruis.
groeten, Tieme
Er is nog geen bewijs dat het iets oplevert. Mensen die een effect waarnemen, werken vaak ook nog met resistentere bijen of met een vorm van broedbeperking. Dus effecten raken, denk ik, kwijt in ruis.
groeten, Tieme
-
- Imker sinds: 1995
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ik hou van de natuur wat o.a. de reden is dat ik bijen heb. Ik heb ook een enorm respect voor de natuur en alles wat "natuurlijk" is. Ik sta er dan ook iedere keer weer van te kijken hoe de mens de natuur naar zijn hand wil zetten, lees wil forceren of verstoren. Bijen voelen zelf perfect aan wat zij moeten doen. Prima als je aan een zielloos ding als bijvoorbeeld een auto modificaties wil aanbrengen, maar laten we a.u.b. de natuur zoveel mogelijk zijn eigen gang laten gaan en hier alleen maar verwondering voor hebben en er van genieten. 

- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Beste "bijzonder" Je houd zelf Buckfast bij ook een modificatie bijensoortBijzonder schreef: ↑zo 15 sep 2024, 21:33 Ik hou van de natuur wat o.a. de reden is dat ik bijen heb. Ik heb ook een enorm respect voor de natuur en alles wat "natuurlijk" is. Ik sta er dan ook iedere keer weer van te kijken hoe de mens de natuur naar zijn hand wil zetten, lees wil forceren of verstoren. Bijen voelen zelf perfect aan wat zij moeten doen. Prima als je aan een zielloos ding als bijvoorbeeld een auto modificaties wil aanbrengen, maar laten we a.u.b. de natuur zoveel mogelijk zijn eigen gang laten gaan en hier alleen maar verwondering voor hebben en er van genieten.![]()

!Hans.
-
- Imker sinds: 1995
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hans, je bent erger dan Nietzsche
zo kan je natuurlijk eindeloos doorgaan om dan meteen alles maar even te relativeren...