wat bedoel je precies met vertrouwen in deze zaak? vertrouwen in de was die verkocht wordt of je eigen systeem van zelf gieten?m.kolsters. schreef: Maar ik heb altijd vertrouwen gehad in deze zaak.
Vervuild kunstraat
-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
Re: Vervuild kunstraat
-
- Imker sinds: 2015
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
- Contacteer:
Als je al niet meer mag vertrouwen op dingen die je in de winkel koopt, moet je ook je eigen groenten kweken en je eigen eieren en vlees enz enz.
Je moet dan ook je eigen water winnen en zuiveren. In elke sector komen af en toe wel schandalen voor, zéker in de vleessector, maar het zou natuurlijk niet mogen. Uiteraard is zelf biologische groenten kweken beter en ook zelf was smelten is beter, maar je moet toch met iets starten. En dan moet je kunnen vertrouwen op wat er te koop ligt.
Je moet dan ook je eigen water winnen en zuiveren. In elke sector komen af en toe wel schandalen voor, zéker in de vleessector, maar het zou natuurlijk niet mogen. Uiteraard is zelf biologische groenten kweken beter en ook zelf was smelten is beter, maar je moet toch met iets starten. En dan moet je kunnen vertrouwen op wat er te koop ligt.
Ik denk dat iedereen zelf mag weten wie of wat je vertrouwd en wat voor daden je daaraan verbind. Een aan voorzeggen is naar mijn idee niet correct. Laat iedereen doen en vinden wat ie zelf wil. Zolang er geen anderen mee geschaad worden.
Gijs met Tapatalk
Gijs met Tapatalk
-
- Contacteer:
De importeur heeft kennelijk een manier gevonden om zich te ontdoen van de "bijenwas". Zie de volgende advertentie in de Aldi-folder voor de komende week: http://www.aldi.nl/aldi_bijenwaskaars_4 ... 35369.html
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
-
- Imker sinds: 2015
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
- Contacteer:
Van 100% natuurlijke bijenwas staat er dan bij... 

als dit 100% natuurlijke bijenwas is dan ga ik een partijtje inslaan, voor de zekerheid maar even aan meneer aldi gevraagd ...
-
- Imker sinds: 2016
- Aantal volken: 0
- Contacteer:
ik heb niet alle 43 pagina's doorgespit maar het enige dat ik lees is kunstraat, kunstraat, kunstraat...
Waarom niet gewoon natuurbouw?
Het kost de bijen wat extra tijd en energie, wat dan resulteert in iets minder honing......tsja, wat vind je belangrijk.
Op deze manier kan je zelfs makkelijk raathoning gaan "verbouwen"
En niet te vergeten: je kunt dan echt het predicaat "echte en natuurlijke honing zonder toevoegingen" ophangen.
Zomaar een gedachte, maar misschien is het niet verkeerd om wat jaartjes terug in de tijd te gaan, een tijd toen er nog geen kunstraat bestond.
In mijn Einraumbeute heeft mijn zwermpje in mei binnen 3 weken 5 volle raten natuurbouw gebouwd. gaat IMO niets langzamer dan met kunstraat
Waarom niet gewoon natuurbouw?
Het kost de bijen wat extra tijd en energie, wat dan resulteert in iets minder honing......tsja, wat vind je belangrijk.
Op deze manier kan je zelfs makkelijk raathoning gaan "verbouwen"
En niet te vergeten: je kunt dan echt het predicaat "echte en natuurlijke honing zonder toevoegingen" ophangen.
Zomaar een gedachte, maar misschien is het niet verkeerd om wat jaartjes terug in de tijd te gaan, een tijd toen er nog geen kunstraat bestond.
In mijn Einraumbeute heeft mijn zwermpje in mei binnen 3 weken 5 volle raten natuurbouw gebouwd. gaat IMO niets langzamer dan met kunstraat
- Erick
- Imker sinds: 2019
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
- Contacteer:
Even een off-topic vraag:ruspek schreef:.....Zomaar een gedachte, maar misschien is het niet verkeerd om wat jaartjes terug in de tijd te gaan, een tijd toen er nog geen kunstraat bestond.
Ik neem aan dat je dan lege ramen in de kast hangt, zijn die dan met of zonder draad?
Met een
zonder vriendelijk groet,
Erick
Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur
Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV

Erick

De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur
Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Bijen kunnen uitstekend bouwen maar om dan de ramen uit de kast te halen om wat te zien of te doen is dan een kunst.
Daarom hou bijen in een korf.
Daarom hou bijen in een korf.
!Hans.