Wat deed jij vandaag??? aflevering 2013
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Re: Wat deed jij vandaag??? aflevering 2013
Vandaag voorbereidingen treffen voor de kastjes na ameland
Zo als apifonda in de bakjes doen en krantjes erop maken voor het verkleven van de bijen
verschijnlijk worden het 14 koninginnen
Hopen op mooie bevruchting
Zo als apifonda in de bakjes doen en krantjes erop maken voor het verkleven van de bijen
verschijnlijk worden het 14 koninginnen
Hopen op mooie bevruchting
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Petweer!!! Ik kan het niet anders zeggen. Een jaar om gauw te vergeten. Vandaag twee keer van het terras geregend.
Gisteren de grote volken gecontroleerd. Ze doen wel iets, ze hebben veel bijen (die niks doen) en een halve honingkamer vol.
De linde veregend (en verwaaid) waar ik bij sta. Jammer. Om te huilen.
gr.
Gisteren de grote volken gecontroleerd. Ze doen wel iets, ze hebben veel bijen (die niks doen) en een halve honingkamer vol.
gr.
JP
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Buckfast koninginnenteelt
- Contacteer:
Dus toch maar met retraite 

met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior
Ferry Bantjes senior
-
- Imker sinds: 1973
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Beetje geduld Jelte, alles is nog lange na niet verloren, heb juist de bijenuitlaten geplaatst om toch morgen in plaats van woensdag te slingeren, de Acacia was in ieder geval goed te noemen hier. En de Linde begint volop te bloeien en vanaf half de week wordt het beter weer, komt nog wel goedJelte Pieter Dijkstra schreef:Petweer!!! Ik kan het niet anders zeggen. Een jaar om gauw te vergeten. Vandaag twee keer van het terras geregend.
gr.

[Gezocht]Re: Wat deed jij vandaag??? aflevering 2013
Ik heb een bijenhotel gemaakt en na 2dagen prijs , al 1 bewoner .
Jammer van dit slecht weer . Het metselbijtje komt niet naar buiten en wacht op een beetje zon .
Toch heb ik door de regenbuitjes heen , enkele foto's kunnen nemen van een tuinhommel ,akkerhommel en zweefvliegjes
Maar mijn vraag is aan jullie :
Hoe kan ik deze op de forum zetten ?
Alvast bedankt
Ludwig
Jammer van dit slecht weer . Het metselbijtje komt niet naar buiten en wacht op een beetje zon .
Toch heb ik door de regenbuitjes heen , enkele foto's kunnen nemen van een tuinhommel ,akkerhommel en zweefvliegjes
Maar mijn vraag is aan jullie :
Hoe kan ik deze op de forum zetten ?
Alvast bedankt
Ludwig
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Geen slecht weer, slechts Nederlands weer! Er waren twee mooie weken op de scheidslijn van mei en juni, voor de sterke volken genoeg om hun honingkamers vol te dragen. De afgelopen twee weken hebben die sterke volken weer genoeg gelegenheid gehad om de honingkamers vol te dragen, terwijl de linde hier nog moet beginnen met de bloei.
Dit wordt een geweldig honingjaar!
Dit wordt een geweldig honingjaar!
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Mij hoor je ook niet klagen,het gaat lekker zo.
De regen zorgt er mooi voor dat de linde volop water heeft als die gaat bloeien.
Als we dan tijdens de bloei warm weer krijgen wordt het een geweldige oogst.
Hoop dat het wel snel beter wordt zodat de jonge koninginnen op bruidsvlucht kunnen op het bevruchtingsstation.
De regen zorgt er mooi voor dat de linde volop water heeft als die gaat bloeien.
Als we dan tijdens de bloei warm weer krijgen wordt het een geweldige oogst.
Hoop dat het wel snel beter wordt zodat de jonge koninginnen op bruidsvlucht kunnen op het bevruchtingsstation.
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hier moet de linde nog beginnen,wel bloeit nu de braam en de liguster.
Petro
Petro
Jelte Pieter Dijkstra schreef:Petweer!!! Ik kan het niet anders zeggen. Een jaar om gauw te vergeten. Vandaag twee keer van het terras geregend.
gr.
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Zojuist het vers gemaakte voederdeeg in de 2 voerraampjes gedaan voor 2 minipluskastjes.
Rijpe doppen gaan er a.s. vrijdag avond in en 5 juli gaan ze naar het bevruchtingsstation De Hoven.
Vul ze vrijdag met 6 koffiebekertjes jonge bijen,5 raampjes met kunstraat en 1 voerraam gevuld met voederdeeg.
Rijpe doppen gaan er a.s. vrijdag avond in en 5 juli gaan ze naar het bevruchtingsstation De Hoven.
Vul ze vrijdag met 6 koffiebekertjes jonge bijen,5 raampjes met kunstraat en 1 voerraam gevuld met voederdeeg.
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Mijn grote volken doen nu eindelijk wat en zijn de honingkamers aan het vullen
. Morgen nog een koude dag, maar mss krijgen ze die honingkamer goed vol als het weer vanaf donderdag aanhoudend beter wordt.
Mijn kleine volkjes (drie-ramers) doen het heel wisselvallig: sommige doen iets en nemen het voer op, sommige gaan niet vooruit en nemen de suikeroplossing niet op
. Er zitten toch wel voldoende bijen in maar ze duiken er niet in. Het voer raakt verschimmeld. Ook heb ik een aantal volkjes te hardhandig met oxaalzuur behandeld en daar kunnen ze dus niet tegen.
De koninginneteelt gaat inmiddels wel erg goed. Vanavond weer enkele koniningen opgezet. Die zullen snel aan de leg zijn gezien het verbeterde weer.
Morgen mag ik mijn KI koningin ophalen. Zij heeft gesloten broed en dan is ze vrij om verkocht te worden = naar mij te gaan.
gr.

Mijn kleine volkjes (drie-ramers) doen het heel wisselvallig: sommige doen iets en nemen het voer op, sommige gaan niet vooruit en nemen de suikeroplossing niet op

De koninginneteelt gaat inmiddels wel erg goed. Vanavond weer enkele koniningen opgezet. Die zullen snel aan de leg zijn gezien het verbeterde weer.
Morgen mag ik mijn KI koningin ophalen. Zij heeft gesloten broed en dan is ze vrij om verkocht te worden = naar mij te gaan.
gr.
JP