hansjochem schreef:Ndj. Heb je het onderzoek, de onderzoeken gelezen? Heb je gezien wie het heeft uitgevoerd? Was dat de fabrikant? En ik zou het toejuichen als jij de boeren in Nl kunt overhalen wildmengsel in te zaaien. Hoeveel heb je er al overgehaald?
Welke onderzoeken?
Ik ben er mee bezig, en de eerste hazen apotheek is gezaaid. Wel geen ha, maar het begin is er.
hansjochem schreef:Ndj. Ik stel ook maar de vraag aan jou? Hoe kom ik nu aan mn stuifmeel voor de bijen in een weilandgebied. Weilanden zijn niet van mij. Reizen is niet ecologisch verantwoord.
Dan moet je een stal zoeken, waar je wel verantwoord bijen kan houden. Dus eerst aan de bijen denken. Er zijn genoeg imkers, die op hun fietsie naar hun stal karren.
Wat ik kan, kan jij ook. Er is vast wel ergens een hoekje land, wat moeilijk te bewerken is voor de boer. Een oude dam, die niet meer wordt gebruikt. Ga in overleg met de boer.
Laatst gewijzigd door ndj op zo 27 jul 2014, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
hansjochem schreef:Ndj. Ik stel ook maar de vraag aan jou? Hoe kom ik nu aan mn stuifmeel voor de bijen in een weilandgebied. Weilanden zijn niet van mij. Reizen is niet ecologisch verantwoord.
Dit is werkelijke onzin bijenhouden in een weidegebied en dan kunstmatig voer toedienen denkend dat dit bijenhouden is.
Jammer dan zul je toch een hobby moeten zoeken wat toegespitst is op een weiland.
Emotie neen ....................meer een constatering
Dit is werkelijke onzin bijenhouden in een weidegebied en dan kunstmatig voer toedienen denkend dat dit bijenhouden is.
Jammer dan zul je toch een hobby moeten zoeken wat toegespitst is op een weiland.
Emotie neen ....................meer een constatering
Voor mij is dit ook een constatering. Als je bijen wilt houden, moet je aan de levensbehoefte van je dieren voldoen. Er moet dus een redelijke dracht/voorwaarden zijn, om te kunnen oogsten, cq de bijen in leven te houden.
Anders moet je met je bijenstal verhuizen naar een betere plaats, of voorwaarden proberen te scheppen.
hansjochem schreef:Ik zal t mn bijen zeggen als er weinig dracht is: maar ze willen wel
Bijen willen wel. Ze zitten bij de verkeerde eigenaar. Dit is geen aanval, maar een rationele verklaring.
Sommige mensen lijken vissen te willen houden in de Sahara. Of je moet een oase vinden, of je moet naar Nederland verhuizen. Zonder onderzoek kan het toch zo simpel zijn.