Hier een tip voor de imker natuurliefhebber.
Als jochie van twaalf was ik heel blij met het boekje "Wat vliegt daar" Ik was een vogelkijker en dat boekje was het helemaal.
Ik had eerder en boekje gemaak door mijn vader harder aan het roken te zetten! Ja dat kon toen nog

Het boekje was geschreven door Rinke Tolman en je moest er dan zelf de plaatjes bijplakken à la de Verkadealbums.
Ik meen dat ze bij' Rizla' sigarettenvloeitjes zaten. ( heeft dat roken naast enge ziekten toch nog iets positiefs achtergelaten

Ik heb het boekje nog steeds en met vertedering kijk ik er nog wel eens in net zoals in het verkadealbum 'Hans de Torenkraai".
Natuurboeken kwamen in mijn jeugd ( 1950) veelal van Thieme in Zutphen. Wat kan je gelukkig zijn met zoiets simpels. O.K een kinderhand is snel gevuld maar als ik ook nu nog de plaatjes bekijk en de verhaaltjes erbij lees doet het me toch weer goed. Nostalgie? Als we er maar blij van worden

Wat te denken van het Verkade album "De Bijen en haar vrienden ' met plaatjes van Rol. Ik vind het nog steeds mooi !
In Frankrijk is de markt veel groter en keus en kwaliteit aan boeken is groot. ook als je de Franse taal niet beheerst kan je veel plezier beleven aan de uitgaven van DELACHAUX et NIESTLÉ Prachtige natuurboeken die geweldig zijn geillustreerd. Doe U voordeel ermee. Salut et a bientôt
Speciaal voor Hennie Oes.Dit is wel wat voor jouw Hennie. Veel mooie boeken over vegetaties etc.Heb je nog ruimte in de boekenkast