Ben ook best benieuwd naar de respons van Laura.
Het grootste gevaar voor een kast bijen staat erachter heb ik eens een Duitser horen zeggen.ErikS schreef: De problemen met bijensterfte worden veroorzaakt door externe factoren, slechte dracht, gif en parasieten.
Dat ben ik volledig met je eens (en waarvan ik vorig jaar onbedoeld een demo heb gegeven zei hij nederigjoselito schreef:Het grootste gevaar voor een kast bijen staat erachter heb ik eens een Duitser horen zeggen.ErikS schreef: De problemen met bijensterfte worden veroorzaakt door externe factoren, slechte dracht, gif en parasieten.
ErikS, mijn bijen zijn dit jaar zoals ze nog nooit geweest zijn, zo goed. Gewoon door een verandering van behandeling van de bijen is de situatie hier volledig veranderd. En het milieu is echt nog hetzelfde als verleden jaar.ErikS schreef:Slechte dracht, gif en parasieten zijn niet oplosbaar door één persoon of training, dan praat je over veranderingen op langere termijn en waarbij veel mensen/instanties mee moeten werken.
Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik in het bezit ben van zo'n Mo Bee Hive.bee-tree schreef: FrancA, je hebt zeker de volgende internetsite onder ogen gehad: http://www.imkerpedia.nl
van 20 febr.2011, waarin de Modern Bee Hive belicht wordt; de Mo Bee Hive;
geproduceerd door de firma Product Innovation B.V te Steenwijk.
Bij de ontwikkeling was Roel betrokken. De Mo Bee Hive is op het wereldimkerscongres
Apimondia in 1985 in Japan gehonoreerd met een gouden medaille.
Deze bijenkast heeft vooruitstrevende voorzieningen, onder andere voor beheersing van het
binnenklimaat. Evenals alle nieuwe uitvindingen vertoonde de kast kinderziektes.
Men heeft niet de tijd genomen om die te overwinnen. De productie is gestopt omdat
imkers de prijs van 500 gulden, dus ongeveer 200 euro, te hoog vonden
ondanks de lofprijzingen in ons vakblad Bijen in 1985.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten