Imkercollega DeKleine begrijpt volgens mij het beste de handelwijze van de
FAVV-veldwerkers. Ze zijn ergens te vergelijken met huisartsen die spreekuur hebben.
Bij het maken van een afspraak wordt gevraagd wat het probleem is.
Kom ik bij de dokter dan schiet me meestal nog iets anders te binnen.
Mijn dokter is erg coulant. Hij laat extra vragen toe; heeft alle tijd voor de cliënt.
Soms zeg ik : "Zijn we niet over tijd, dokter ?" Kom ik in de wachtkamer terug,
dan zeg ik tegen de wachtenden : "Sorry dat 't zo lang geduurd heeft".
Ik ga toch maar uit fatsoen niet één maar twee consulten aanvragen per bezoek.
Ik neem aan dat de FAVV -consulenten een hele riks afspraken hebben om contrôles
uit te voeren. Ze "staan op tijd" ?
Nu nog even 'n vervolg op het topic van het Duitse imkerforum met de titel:
"Niederländische Rechtsstreit um Wachsverfälsungen".
Marcus met de forumnaam McFly heeft meteen via emoticons
de nodige "duimpluimpjes"
ontvangen van collega-forumgebruikers voor z'n moedige doorwrochte gedegen brief
aan de PRESIDENT van de Deutsche Imkerei Bund. De lange open brief zou in het
Nederlands vertaald moeten worden.
Marcus heeft via e-mail antwoord gekregen en dat antwoord in het Duitse forum
gezet met medeweten van de president, maar het is om rechtskundige redenen
door de redactie ingekort.
Onze Belgische forumgebruikers verdienen óók complimenten
voor hun nette acties middels het geschreven woord ,
van onderaf naar de overheden toe.

Zjef
