Bijenmakelaar
- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Re: Bijenmakelaar
Precies
- FrancA
- Imker sinds: 2013
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Mwah, eerder: Alles is in gang gezet door uitroeing, misbruik en vergiftiging van flora en en fauna door mensen.Tieme schreef:Alles is natuurlijk in gang gezet door de bijensterfte. Welnu, dat zal voor de lector hopelijk een belangrijk onderdeel van haar werk worden.
Puinruimen en schoonmaken, dat is volgens mij de toekomst die nodig is om het tij van vergiftiging en vernieling van onze leefomgeving en die van de bijen te kunnen keren.
Zijn wij daar met z'n allen als mensheid op tijd bij en doen er genoeg mensen mee die daartoe voldoende tijd en middelen willen inzetten?
Ik heb er een hard hoofd in.
Een lector hier of daar maakt te weinig verschil.
Een molecuul op een roodgloeiende plaat.
Maar ach, exit mensheid en daarna weer wat anders.
'De natuur' maakt het niet uit..
Over een paar miljoen jaar (en vast ook al veel eerder) is alles al lang weer vergeten - ook de 'grootsheid' van de huidige mensheid.
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Vreemd dat zij in ( ik denk 2004/5 ) al een lezing gaf voor de NBV en de oorzaak toen al aan de dag heeft gelegd .joselito schreef: Duitsland waar ze mensen hebben zoals oa Pia Aumeier

Jaap v P
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Ze komt terug naar Nederland, misschien dat er dan nu meer geloof gehecht wordt aan in mijn ogen een vrouw die weet waar ze het over heeft.
Ik heb me al ingeschreven
http://www.bijenhouders.nl/studiedagen/ ... maastricht
Ik heb me al ingeschreven

http://www.bijenhouders.nl/studiedagen/ ... maastricht
Laatst gewijzigd door joselito op wo 02 sep 2015, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Mede door haar lezing destijds hebben mijn bijen nooit meer verdwijnziekte gehad .
Jaap v P
Jaap v P
-
- Imker sinds: 2009
- Aantal volken: 15
- Contacteer:
Ik heb het geluk redelijk dicht bij de Duitse grens te wonen; in Nordrhein-Westfalen heeft de overheid een potje waaruit wetenschappers als Aumeier en ook Liebig betaald worden om bij imkerverenigingen workshops en lezingen te verzorgen; altijd de moeite waard!
- FrancA
- Imker sinds: 2013
- Aantal volken: 3
- Contacteer:
Wat deed je anders naar aanleiding van haar lezing?Jaap v.Popering schreef:Mede door haar lezing destijds hebben mijn bijen nooit meer verdwijnziekte gehad .
Jaap v P
-
- Contacteer:
Haar lezing was nog in het begin van de verdwijnziekte en verklaarde de overstap van de virussen op de varroa .
In Nederland is destijds meer en meer de aandacht op de Neonicotinoiden gevestigd .
Jaap v P
In Nederland is destijds meer en meer de aandacht op de Neonicotinoiden gevestigd .
Jaap v P
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
door Pia Aumeier (lees hier)
Bereit zur Selbstkritik
Sind die Völker tot, schielen Sie nicht zum benachbarten Landwirt oder Imker. Analysieren Sie besser genau, was falsch gelaufen sein könnte.
Zijn de volken dood , kijk dan niet scheel naar de naburige boer of imker. Analyseer eerder precies wat er mis kan zijn gegaan.
Dit vond ik wel een nuttige tip
Bereit zur Selbstkritik
Sind die Völker tot, schielen Sie nicht zum benachbarten Landwirt oder Imker. Analysieren Sie besser genau, was falsch gelaufen sein könnte.
Zijn de volken dood , kijk dan niet scheel naar de naburige boer of imker. Analyseer eerder precies wat er mis kan zijn gegaan.
Dit vond ik wel een nuttige tip
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Ja Jaap we zijn door Pia Aumeier goed voorgelicht maar de stem van de "buitenstaander" was luider!Jaap v.Popering schreef:Haar lezing was nog in het begin van de verdwijnziekte en verklaarde de overstap van de virussen op de varroa .
Jaap v P
Mwah, eerder: Alles is in gang gezet door uitroeing, misbruik en vergiftiging van flora en en fauna door mensen.
Zoals deze bovenstaande zin. Natuurlijk gebeuren ongelukken met onnadenkende bestrijders, dit heeft niets de bijensterfte maken.
Dom dom dat er vele dit niet in willen zien!
"Men" geeft/denkt dat altijd de ander het heeft gedaan.
Imkers bestrijd direct na de zomerdracht de varroa en de wintersterfte gaat je deur voorbij!!
!Hans.