Varroa bestrijden in het voorjaar
-
Re: Varroa bestrijden in het voorjaar
Roel, ik heb zojuist een pas gekocht volk behandeld. Zie resultaat van 3 dagen mierenzuur.

Using Tapatalk
-
- Imker sinds: 1968
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): Ligustica P en F1 F2
- Contacteer:
Hans-Jochem, op een bijenstand vlak bij mijn huis staan 2 volken hier tel ik iedere dag met een gemiddelde van 60 mijten per dag per volk over 7 dagen.hansjochem schreef:Roel, ik heb zojuist een pas gekocht volk behandeld. Zie resultaat van 3 dagen mierenzuur.
Vandaag niet geteld vanwege het slechte weer, maar ze blijven vallen het mierenzuur bevalt de mijten slecht.
Gr.Roel
-
-
- Imker sinds: 1968
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): Ligustica P en F1 F2
- Contacteer:
Hans Jochem, In een restaurant soms wel meer, de bijenvolken worden per volk bekeken ze krijgen allemaal de eerste
keer mierenzuur voor 8 dagen en ze verdampen 20 ml per dag.
Sommige volken hebben de laatste 2 dagen geen mijten meer deze worden niet verder meer behandeld, in de winter ga ik deze volken weer controleren.
De volken waar meer dan 500 mijten zijn geteld krijgen nog een keer mierenzuur maar dan 100 ml, meestal zijn ze dan
bijna mijt vrij hierna stop ik met het bestrijden.
Gr.Roel
keer mierenzuur voor 8 dagen en ze verdampen 20 ml per dag.
Sommige volken hebben de laatste 2 dagen geen mijten meer deze worden niet verder meer behandeld, in de winter ga ik deze volken weer controleren.
De volken waar meer dan 500 mijten zijn geteld krijgen nog een keer mierenzuur maar dan 100 ml, meestal zijn ze dan
bijna mijt vrij hierna stop ik met het bestrijden.
Gr.Roel