Hang er een koninginnen rooster om (op maat gezaagd/geknipt) om het raam en je doppen worden niet of minder snel ingebouwd.Ik heb de teeltlat in de HK hangen en of de kooien dan ook niet worden vastgebouwd durf ik niet te garranderen.
gr
Hang er een koninginnen rooster om (op maat gezaagd/geknipt) om het raam en je doppen worden niet of minder snel ingebouwd.Ik heb de teeltlat in de HK hangen en of de kooien dan ook niet worden vastgebouwd durf ik niet te garranderen.
Hallo Diirk,Dirk Blanken schreef:Hallo Semar,
Ik hou al een poosje Buckfastbijen maar heb nog niet meegemaakt dat ze zich door een koud voorjaar lieten afschrikken, ze broeden gewoon door totdat er geen voer meer is.
Natuurlijk heb je talrijke soorten buckfast bijen maar vruchtbaar zijn ze zeker.
die indruk heb ik ook maar dat komt hier meestal doordat ze zo fanatiek halen dat de alles in de broedkamer zo snel binnekomt dat de moer haar legruimte in gevaar komt, en dan is het inderdaad erg moeilijk om open broed te vinden.Dirk Blanken schreef:Hallo Semar,
Ik heb meer de indruk dat ze in goed weer perioden het broeden wel eens verminderen dan zie je uitkomend broed wat niet direct weer belegd wordt en sommige lijnen hebben dan maar een paar broed en halen ze als gekken.
Als je wilt omlarven van een koningin merk je dat verdikkeme bijna geen jonge larfjes, had ik de koningin dan toch moeten opsluiten!
Groeten Dirk
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten