Afgelopen zaterdag bracht ik vijf volken naar de kersen. Dat had ik nog nooit gedaan. Gewoonlijk heb ik er ook een paar op de appels staan. Ik dacht, dat is prima combineerbaar. Tegen de tijd dat die kersen zijn uitgebloeid, dan brengen wij eens rustig wat kastjes naar de appels. Die kersen beginnen in de tweede week van april en de appels beginnen zo rond Koninginnedag. Daartussenin valt zeker een gat van een paar dagen. Dat weet ik zelfs vrij zeker, want de wilde kersenbomen die in de buurt van mijn appelstekkie staan, zijn echt allang uitgebloeid tegen de tijd dat de appels beginnen.
Maar laat die appels nu toch in de knop staan! Die gaan over een paar dagen echt los barsten. Dan is het 20 april! Dat is 10 dagen te vroeg!
Groet,
Bart de Coo
Beginnen de appels?
Moderator: maartenkleijne
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Beginnen de appels?
Hier in Hilversum bloeien de kersen nog niet en de appels beginnen pas net groene pun tjes te krijgen.Maar je hebt gelijk: ze zullen anders dan anders gaan overlappen.
gr,
maarten
gr,
maarten
-
- Imker sinds: 1983
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hoi Bart,
Ja de natuur heeft een flinke sprint getrokken de laaste week. Elke dag fiets ik langs een perceel koolzaad van 7 ha. En ik heb het koolzaad de laatste anderhalve week uit de grond zien schieten. Sterker nog, aan de rand van het veld begint het al echt geel te worden!!!
Groeten.................
Gerard
Ja de natuur heeft een flinke sprint getrokken de laaste week. Elke dag fiets ik langs een perceel koolzaad van 7 ha. En ik heb het koolzaad de laatste anderhalve week uit de grond zien schieten. Sterker nog, aan de rand van het veld begint het al echt geel te worden!!!
Groeten.................
Gerard
- dickvanleeuwen
- Contacteer:
Vandaag een fruitteler hierover gesproken,.. toevallig omdat ik een andere fruitteler volken had beloofd voor de appels. Ik wilde daar, voor het eerst dit jaar, na de kersenbloei naar toe. Dat gaat dus niet lukken waardoor ik 3 volken te kort kom voor as. zaterdag. Ik heb me laten vertellen dat de late kersen altijd de vroeg appels overlappen.
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
mijn kersebomen (8x) en pruimebomen (5x) verliezen nu al de bloesen.
de peer (12x) staat in volle bloei (wit) en de appels (12x) beginnen al her en der (roze).
groet, jacques
de peer (12x) staat in volle bloei (wit) en de appels (12x) beginnen al her en der (roze).
groet, jacques
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Ja heren de appels bloeien in de Betuwe.
Heb er 49 kasten naar toe gebracht.
Maar ook vandaag nog kersen en peren maar ook de appels in bloei.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Heb er 49 kasten naar toe gebracht.
Maar ook vandaag nog kersen en peren maar ook de appels in bloei.
Tinus Kolsters
't Bakhuis