bijen in wereld draait door
- dickvanleeuwen
- Contacteer:
bijen in wereld draait door
Vanavond Midas Dekkers in de wereld draaid met,....
Albert Einstein zei het al: 'If the bee disappeared off the surface of the globe then man would only have four years of life left'. De bijen worden met uitsterven bedreigd, maar is dat echt zo schadelijk voor mens en dier als Einstein stelde? Midas Dekkers weet er meer van. Herhaling: 23.50 uur.
Albert Einstein zei het al: 'If the bee disappeared off the surface of the globe then man would only have four years of life left'. De bijen worden met uitsterven bedreigd, maar is dat echt zo schadelijk voor mens en dier als Einstein stelde? Midas Dekkers weet er meer van. Herhaling: 23.50 uur.
Re: bijen in wereld draait door
dickvanleeuwen schreef:Albert Einstein zei het al: 'If the bee disappeared off the surface of the globe then man would only have four years of life left'.
Flauwe kul, Einstein heeft dit nooit gezegd.
Groeten, Willem
Weet je niet...mischien toen hij alleen in een kamertje zat, of in de auto... [:)]
- dickvanleeuwen
- Contacteer:
Ik heb de tekst geknipt en geplakt van de website van de wereld draaid door.
pim123 schreef:...mischien toen hij alleen in een kamertje zat, of in de auto...
Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.
Collega Einstein was gemiddeld wat slimmer dan de meeste mensen en
ik denk dat hij ook wel wist dat er menselijk leven was op het Amerikaanse continent voordat de Europeanen de honingbij introduceerden.
Groeten, Willem
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Ik ben bang dat je heel erg gelijk hebt, Willem. Citaat van forumdeelnemer Hugo:
'Alhoewel dit citaat regelmatig opduikt in imkertijdschrifen (ook op dit imkerforum), blijkt het volledig uit de lucht gegrepen en uit de duim gezogen te zijn. Het is een fabel, een kwakkel, een broodje-aap-verhaal, een urban legend, een hoax. Larie en apekool, zever...dikke zever!'
Smurf snel naar:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8207&SearchTerms=einstein
Dus nu is Dick de zoveelste die erin tuint. Maar daar zouden we het niet over hebben. We moeten allemaal naar De wereld draait door kijken, desnoods op uitzendinggemist.nl. Even checken dus!
Groet,
Bart
'Alhoewel dit citaat regelmatig opduikt in imkertijdschrifen (ook op dit imkerforum), blijkt het volledig uit de lucht gegrepen en uit de duim gezogen te zijn. Het is een fabel, een kwakkel, een broodje-aap-verhaal, een urban legend, een hoax. Larie en apekool, zever...dikke zever!'
Smurf snel naar:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8207&SearchTerms=einstein
Dus nu is Dick de zoveelste die erin tuint. Maar daar zouden we het niet over hebben. We moeten allemaal naar De wereld draait door kijken, desnoods op uitzendinggemist.nl. Even checken dus!
Groet,
Bart
- dickvanleeuwen
- Contacteer:
Bart, je schrijft: "Dus nu is Dick de zoveelste die erin tuint."
Ik sluit me nergens bij aan, tuin nergens in. Ik citeer, ben doorgeefluik.
Ik sluit me nergens bij aan, tuin nergens in. Ik citeer, ben doorgeefluik.
"De wereld draaid door"
Midas Dekkers(bioloog): Bijen bestuiven de komkommers en de honing is niet te verkopen en je bent gek als je nog imker wordt. Moet je daar blij mee zijn [?]
Georgina V. hield haar klep dicht, ongekend verstandig.
De "partij voor de dieren" (ja dat bestaat in Nederland) had ook zo iets in kamervragen, dat Einstein citaat(overgenomen uit een krant, en wat gedrukt staat is ALTIJD waar) en als er geen bijen meer waren dan wordt het gras niet meer bestoven met als eindresultaat dorre vlaktes waar het eerst allemaal groen was.
Tja ...
Groeten, Willem die vooralsnog toch maar blijft imkeren.
- jawi
- Imker sinds: 2008
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Midas Dekkers is erg cynisch, dat is zijn handelsmerk. Desalniettemin wordt er op deze manier erg veel aandacht in een populair programma aan de bijen-problematiek besteed, en dat lijkt mij erg nuttig.
En zijn weergave van hoe de politiek ermee om gaat is vrij treffend...
Jan-Willem
En zijn weergave van hoe de politiek ermee om gaat is vrij treffend...
Jan-Willem
- dickvanleeuwen
- Contacteer:
Om 20.00 uur het onderwerp maar half gezien. Ik werd getipt door imker collega Jaap v. A. Om 23.50 uur,..dus toch nog even gekeken.
Ik vond dat Midas het onderwerp op zijn, zeer bijzondere wijze, met Mathijs vorm gaf. Midas verwoorde op zijn manier datgene waar iedereen het vandaag de dag over heeft. "Er is een probleem en niemand weet wat er moet gebeuren." Zend deze onduidelijke boodschap door naar de politiek en men zit met de handen in het haar.
En Willem, geen verkeerd woord over Georgina. Ik vind dat een scheet van een meid! Ze wordt soms zo onterecht als dom neergezet door sommige mensen. Ze wist het rijtje genoemde problemen wel mooi aan te vullen met die zendmasten.
Ik vond dat Midas het onderwerp op zijn, zeer bijzondere wijze, met Mathijs vorm gaf. Midas verwoorde op zijn manier datgene waar iedereen het vandaag de dag over heeft. "Er is een probleem en niemand weet wat er moet gebeuren." Zend deze onduidelijke boodschap door naar de politiek en men zit met de handen in het haar.
En Willem, geen verkeerd woord over Georgina. Ik vind dat een scheet van een meid! Ze wordt soms zo onterecht als dom neergezet door sommige mensen. Ze wist het rijtje genoemde problemen wel mooi aan te vullen met die zendmasten.