Hoe en wanneer kan ik bloeiende klimop het beste stekken? In bakje met onderwarmte, in de koude kas, in de volle grond?
Henri
Stekken bloeiende klimop
Moderator: maartenkleijne
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Stekken bloeiende klimop
Deze hoef je niet te stekken ze hebben al wortels,gewoon stukken afknippen en in de grond er mee maar je moet wel een paar jaar kijken voor ze bloeien.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Tinus,
De bloeiende klimop (Hedera aborenscens) heeft geen wortels. Ik heb afgelopen jaar een flink aantal gestekt. Helaas is er slechts één beworteld. Deze bloeit dit jaar al.
Henri
De bloeiende klimop (Hedera aborenscens) heeft geen wortels. Ik heb afgelopen jaar een flink aantal gestekt. Helaas is er slechts één beworteld. Deze bloeit dit jaar al.
Henri
-
- Contacteer:
Hego schreef:
Hoe en wanneer kan ik bloeiende klimop het beste stekken? In bakje met onderwarmte, in de koude kas, in de volle grond?
Henri
Als je in het voorjaar (maart-april) de topscheuten van de klimop (hedera)die gebloeid heeft als stek gebruikt dan zal deze hetzelfde jaar terug bloeien.Best stekken in volle grond in het voorjaar.
groetjes
roger
-
- Contacteer:
hoi!,
Je kan ook vermeerderen door half verhoute stekken met stekpoeder rond half Aug in de grond te zetten.
Moet zeker met de Hedra helix geen probleem zijn.
Marco
Je kan ook vermeerderen door half verhoute stekken met stekpoeder rond half Aug in de grond te zetten.
Moet zeker met de Hedra helix geen probleem zijn.
Marco