Doesburg&bijen

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
jjmvaningen
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Doesburg&bijen

Bericht door jjmvaningen »

19-11-2009 (als mailbericht ontvangen)

Beste mensen,

Imkervereniging Doesburg en omstreken is genomineerd voor de klimaatparelswedstrijd van de provincie Gelderland. We maken kans op 10.000 euro om hiermee onze BijenTuin uit te breiden met een stuk grond.

Het terrein ligt in de Hoge Linie van Doesburg. Dit is een natuurterrein dat door Staatsbosbeheer wordt beheerd. De bijenstallen liggen naast de plaatselijke afdeling van Scouting,en volkstuintjes. De gemeente stelt de grond beschikbaar en zou blij zijn met een aantrekkelijk terrein dat past in de rest van de omgeving en ook voor de wandelaars er leuk uitziet. Daarnaast juicht de gemeente een educatief gebruik van de bijenstal en het terrein zeer toe. Stichting Landschapsbeheer Gelderland helpt ons met het maken van een plan.

We willen naast de bloemenweide die we ieder jaar inzaaien graag een wei met hoogstam fruitbomen, educatieve elementen zoals een insectenmuur, mooie heggen en een korenakker voor vogels aanleggen. Dit verhoogt de kansen voor insecten, vogels en zoogdieren op deze mooie plek.

Als u op ons plan stemt, dan maken we een kans.
Vanaf vrijdag 20 t/m zondag 22 november as. kan iedereen via de site http://www.klimaatparels.nl

stemmen op de 49 genomineerde plannen. De vier plannen met de meeste stemmen winnen een geldbedrag van 10.000 euro voor de uitvoering van het plan.

Ons plan staat als volgt aangegeven:
09-11-2009
Imkervereniging Doesburg en omstreken
Uitbreiding van het terrein van de BijenTuin van de Doesburgse imkers. Dit omvat een bloemenweide met hoogstam fruitbomen, educatieve elementen zoals een insectenmuur en een korenakker voor vogels.

kijk ook op http://bijentuindoesburg.blogspot.com voor meer informatie
Bart de Coo
Moderator
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Re: Doesburg&bijen

Bericht door Bart de Coo »

Ik woon niet ver van deze plek vandaan. Als ik er met de fiets of met de auto langs kom, dan kijk ik altijd even of alles er nog net zo mooi bij staat als altijd. Dat kan dus nog veel mooier en uitgebreider gaan worden. Wat ik hier lees, vind ik geweldig. Ik ga zeker voor Doesburg stemmen en ik hoop dat iedereen die dit leest mijn voorbeeld zal volgen. En nee, Jacques heeft mij niet opgedragen om dit te schrijven en nee, ik ben geen lid van Doesburg of de ABTB en ik heb ook geen aandelen.

[8D]

Bart
hofstede
Contacteer:

Bericht door hofstede »

Er staan twee dingen op met bijen.
Heb op alle twee gestemt
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Bericht door Hans van der Post. »

Dit is de link naar de nominatie's : http://www.klimaatparels.nl/ws/nominaties.php

de derde van onder is Doesburg!

!Hans.
martin b
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): buckfast-bastaars
Contacteer:

Bericht door martin b »

Uiteraad ook op Doesburg gestemd. Elk idee dat goed voor de imkerrij is moet gesteund worden, en ook nog zo makkelijke manier, dus doen.

Dus niet omdat ik er fam heb wonen,en in mijn jeugd een groot aantal vakanties daar door gebracht heb, rond zwerfend door de natuur, onvergetelijk.

Voor de liefhebber van oude appelrassen, net buiten Doesburg ligt een grote terrein aangeplant met bijna alle, vaak zeldzame, oude appelrassen die er zijn. Je kunt er ook jonge boompjes kopen.

martin
Jaap v.Popering
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 4
Contacteer:

Bericht door Jaap v.Popering »

Bart de Coo schreef:ik ben geen lid van Doesburg of de ABTB en ik heb ook geen aandelen.

Is daar dan iets mis mee ???[:(]

Jaqap v P
jjmvaningen
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Contacteer:

Bericht door jjmvaningen »

Resultaten Gelderland Klimaatparelwedstrijd 2009
http://www.klimaatparels.nl/ws/index.ph ... aed08d5a0e

De winnaars zijn bekend!
In het weekend van 20 november is er overweldigend gestemd op de genomineerde klimaatplannen. In totaal zijn er maar liefst 44.846 stemmen uitgebracht. De volgende verenigingen wisten de grootste steun te genereren en zijn de winnaars:

1.Scouting Bennekom met 37% van de stemmen
2.Scouting Ede met 18% van de stemmen
3.Natuurlijk Groen Groep Basisschool Meander Nijmegen met 4,3% van de stemmen
4.Stichting Survival Beltrum met 3,5% van de stemmen

Helaas voor de imkers Doesburg, maar desondankt met dank voor de support!!
Plaats reactie