: Fa. Van Dam, een begrip in Nederland stopt na me

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

: Fa. Van Dam, een begrip in Nederland stopt na me

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 11 mei 2001, 00:44

Vandaag of eigenlijk vanavond ben ik nog even naar Fa. Van Dam geweest in Jubega. Ik had even daarvoor al gehoord van een eko-bijker dat er sprake was dat Van Dam ophield. En inderdaad bij aankomst in Jubega kreeg ik te horen dat Van Dam de zaak dicht doet. Ze hebben al een tijdje een soort dansschool in de oude bijgebouwen en met deze dansschool willen ze verder. In de
bijgebouwen was vroeger de zaak. Ik ging dan met mijn opa naar Van Dam om van die honigpotjes met gele wipdekseltjes te kopen als de koolzaaddracht afgelopen was en hij die potjes nodig had. Jammer dat na meer dan 75 jaar Fam. van Dam gedwongen moet stoppen. Ze waren een echte 'bijen/imkersfamilie', die vele generaties voor de imkers klaar stond. Ondanks ik er zelf nog maar een paar jaar kwam, vond ik dat dat fam. Van Dam altijd met raad en daad voor imkers klaar stond. Het enige wat rest is de straat in Jubega, de Jelle Van Damstraat, vernoemd naar de vader van de 'oude' Van Dam. Wij o.a. de friese imkers zijn nu op elders aangewezen. 31 mei is de definitieve sluitingsdatum.

roel broekman
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 jun 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: : Fa. Van Dam, een begrip in Nederland stopt na me

Bericht door roel broekman » ma 10 sep 2001, 13:06

De fa. van Dam is inderdaad gestopt met zijn werkzaamheden; ik heb hier een nare smaak in mijn mond aan over gehouden. Vorig jaar kocht ik bij Van Dam een honingslinger welke echter na 3 keer slingeren al kapot ging: tandwiel gebroken.
Na een paar telefoontjes de slinger gebracht en toen maar wachten!
Na nog een paar telefoonjtes kwam de jongeheer Van Dam een oude slinger brengen ter vervanging; ik zat omhoog met de heidehoning!
Mijn eigen slinger zou gerepareerd worden; echter na twee vergeefse bezoekjes aan Jubbega en ettelijke telefoonjes die of niet beantwoord of opgenomen werden werden heb ik mijn slinger (die nog kapot was!) maar tussen de spullen die nog in de schuur stonden opgehaald. Dit alles onder toezicht van de jonge mevr. Van Dam.
Inmiddels is het mij wel gelukt een nieuw tandwiel te laten maken zodat mijn slinger het nu weer doet.
Wat mij betreft heeft de heer Van Dam slecht afscheid van mij genomen, terwijl ik daar in het verleden veel heb gekocht en goed ben behandeld

Een dikke misser op het eind dus!

Roel Broekman.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten