beste imkers
in april kocht ik 3 kasten van een overleden imker nu deze kasten waren niet echt goed meer onderhouden en nu ondervind ik kieren en spleten waar de bijen invliegen en uit zowel boven als onder als tussen .
ikzelf imker met een ander model en kon ze dus niet zomaar verhuizen nu mijn vraag is hoe kan ik mijn bijen beschermen tegen de winter
wat kan ik bv rond mijn kasten doen tape of hout of iets anders. dit is tot volgend seizoen dan verhuis ik ze.
mijn twede vraag is ik krijg nogal veel wespen op bezok in de kast ze blijven natuurlijk niet lang in de kast maar het zijn er toch vrij veel kan dit kwaad?
versleten kasten
Moderator: Hans van der Post.
-
Re: versleten kasten
Dag Willy,
Smeer het maar af met wat 'Porion'.; een soort fijne cement.
Smeer het maar af met wat 'Porion'.; een soort fijne cement.
-
- Contacteer:
Re: versleten kasten
Hallo Willy,
Kieren en spleten kun je goed dichten met montagekit(van Bison). Het hecht perfect, wordt goed hard, bestand tegen vocht, krimpt niet en blijft jaren zitten. Zijn de gaten en kieren te groot, dan deze eerst opvullen met een op maat gemaakt latje, stukje kurk, etc.
!Piet
Kieren en spleten kun je goed dichten met montagekit(van Bison). Het hecht perfect, wordt goed hard, bestand tegen vocht, krimpt niet en blijft jaren zitten. Zijn de gaten en kieren te groot, dan deze eerst opvullen met een op maat gemaakt latje, stukje kurk, etc.
!Piet