imkerijen in Frankrijk

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Chriss
Berichten:3
Lid geworden op:ma 23 jun 2003, 09:02
Locatie:Netherlands
Contacteer:
imkerijen in Frankrijk

Bericht door Chriss » zo 13 jul 2003, 11:49

In de vakantie willen we eens een kijkje nemen bij een Franse imker. Weet je een adres, dan hoor ik het graag.
Groet!

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: imkerijen in Frankrijk

Bericht door Hennie Peters » zo 13 jul 2003, 12:44

Chriss,

Ik denk niet dat je ze zult kunnen missen. Toen ik dit voorjaar door de Vogezen reed zag ik regelmatig bordjes met daarop: "Miel de sapin".
De enige reden dat ik ze niet allemaal heb bezocht en een praatje gemaakt is mijn rudimentaire kennis van de franse taal.
Als jouw kennis van deze taal beter is dan de mijne dan denk ik dat je het daar best wel druk zult krijgen.

succes,
Hennie

P.S.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Schrijf je een stukje op het forum zodra je terug bent ?

Gebruikersavatar
Erik Speksnijder
Berichten:430
Lid geworden op:wo 14 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1994
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: imkerijen in Frankrijk

Bericht door Erik Speksnijder » zo 13 jul 2003, 15:11

Chriss,

Kijk op http://www.beekeeping.com/databases/musees.htm#f voor bijenmusea in Frankrijk. Ik heb zelf enige jaren geleden Musée Vivant de l'Abeille in Corbeny bezocht en vond dit een schitterend voorbeeld van een uit de kluiten gegroeide bijenhobby. De meest creatieve bijenwoningen (observatiekasten) had de beste eigenaar bedacht.
Verder sluit ik me aan bij Hennie: Hou onderweg je ogen open en je zal genoeg bijenhouders ontmoeten. Ook kun je in de meeste supermarkten wel honing kopen van lokale imkers en hierop staan vaak naam en adres aangegeven.
Groetjes,




Erik

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten