Beste forummers,
wie weet een goed adres (goedkoper dan het bijenhuis) om meerdere kasten te kopen? heeft er iemand ervaring met het bestellen van kasten (hout of segeberger in spaarkastformaat) in Duitsland?
mvg,
Lennard
kasten kopen...in Duitsland?
Re: kasten kopen...in Duitsland?
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... lz,benzinewie weet een goed adres.... met het bestellen van kasten (hout of segeberger in spaarkastformaat) in Duitsland?
mvg,
Hugo (halve bij)
Nobodies prefetc
-
- Contacteer:
Hugo,

groet,
Hennie
JP is geen hollander, spreekt ook geen hollands, en is daar geloof ik ook erg trots opps1. dat van die krenterige Hollanders is dus wel degelijk een vooroordeel ...

groet,
Hennie
H.JP is geen hollander, spreekt ook geen hollands, en is daar geloof ik ook erg trots op
Ach ja, voor een Antwerpenaar komt alles van over 't Water ("het Scheld") uit "DE Vlaanders", alles wat voorbij Herentals woont, komt uit "DE Limburg", en iedereen die voorbij Brasschaat woont is minstens "neu nalleve nollander".
Die van boven de Moerdijk zijn dus uberhaupt Hollanders.
mvg,
Hugo (halve bij en Antwerpenaar, dus wereldburger)
ps. het gebruik van het bepaald lidwoord DE voor een plaatsnaam wijst in het Algemeen Beschaafd Antwerps op het feit dat de betreffende streek of provincie enigszins als achtergebleven wordt beschouwd (cfr. "DE" Congo)
Nobodies prefetc
-
- Contacteer:
Dank je Hugo, eindelijk erkenning voor de Hollanders.
Holland reikt volgens de Antwerpenaren dus tot aan de Noordpool
Jammer trouwens dat onze bijen niet zover vliegen
groet,
Hennie
Holland reikt volgens de Antwerpenaren dus tot aan de Noordpool
Jammer trouwens dat onze bijen niet zover vliegen
groet,
Hennie
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Hallo Lennard,
Ik heb met het kopen van kasten in Duitsland goede ervaring toen ik mij Golzkasten aanschafte; toch heb ik na enige jaren die kasten afgedankt en ben ze zelf gaan maken en dan voor de raampjes- maat van onze spaarkasten. Werken met kasten waarvan de raampjesmaten telkens anders zijn is op den duur een ramp. Je moet een keuze maken en met één raammaat werken; als dat niet de spaarkastmaat is (wordt alleen in Nederland gebruikt!) is het uitwisselen met collega's een moeilijke zaak. Ik heb wel eens gepleit voor één Europese standaard; maar dan heb je er wéér een maat bij. De Buckfastimker zweert bij Dadant, imkers uit de school van Zander zweren bij "Deutsch Normal"; Golz heeft "Deutsch hoch"; en voor de Alberti gebruiker is er geen betere raammaat dan die van Alberti! en laten wij eerlijk zijn: welk raam is handzamer dan onze Simplex-/spaarkastmaat!!
Lennard, het is een ramp!!
hennie oes

Ik heb met het kopen van kasten in Duitsland goede ervaring toen ik mij Golzkasten aanschafte; toch heb ik na enige jaren die kasten afgedankt en ben ze zelf gaan maken en dan voor de raampjes- maat van onze spaarkasten. Werken met kasten waarvan de raampjesmaten telkens anders zijn is op den duur een ramp. Je moet een keuze maken en met één raammaat werken; als dat niet de spaarkastmaat is (wordt alleen in Nederland gebruikt!) is het uitwisselen met collega's een moeilijke zaak. Ik heb wel eens gepleit voor één Europese standaard; maar dan heb je er wéér een maat bij. De Buckfastimker zweert bij Dadant, imkers uit de school van Zander zweren bij "Deutsch Normal"; Golz heeft "Deutsch hoch"; en voor de Alberti gebruiker is er geen betere raammaat dan die van Alberti! en laten wij eerlijk zijn: welk raam is handzamer dan onze Simplex-/spaarkastmaat!!
Lennard, het is een ramp!!
hennie oes

LEONARD,
Wat is duur?Een standaardkast,overal te gebruiken en inwisselbaar met
een duurzaamheid van ..... jaar heeft een kostprijs op jaarbasis van pakweg 10 Euro.Ik ben het met je eens dat als je veel kasten nodig hebt de uitgaven groot zijn.Ik heb dat geprobeerd te ondervangen met eigen gemaakte
kasten.Ik ben blij dat ik ze heb maar prijs de dag dat ik 100% gekochte kasten kan gebruiken.Zelfs gebruikte wat oudere kasten
van het BIJENHUIS model werken al vele malen gemakkelijker.Ik moet
wel toegeven dat ik niet zo precies kan werken want ik heb een timmerman/imker zijn kasten gezien en dan is dat een 10-plus,maar
waar vind je nog een goede betaalbare timmerman?
GROET,
A-3
Wat is duur?Een standaardkast,overal te gebruiken en inwisselbaar met
een duurzaamheid van ..... jaar heeft een kostprijs op jaarbasis van pakweg 10 Euro.Ik ben het met je eens dat als je veel kasten nodig hebt de uitgaven groot zijn.Ik heb dat geprobeerd te ondervangen met eigen gemaakte
kasten.Ik ben blij dat ik ze heb maar prijs de dag dat ik 100% gekochte kasten kan gebruiken.Zelfs gebruikte wat oudere kasten
van het BIJENHUIS model werken al vele malen gemakkelijker.Ik moet
wel toegeven dat ik niet zo precies kan werken want ik heb een timmerman/imker zijn kasten gezien en dan is dat een 10-plus,maar
waar vind je nog een goede betaalbare timmerman?
GROET,
A-3