Zondagmiddag werd de ambulance van Kijlstra uit Drachten naar een patient geroepen op de Beldam in Noordwijk (Gr). Hier zou een imker gestoken zijn door een bij. Omdat het zich ernstig liet aanzien, werd ook de traumaheli naar Noordwijk gedirigeerd. De arts van de heli is uiteindelijk meegegaan in de ambulance voor ondersteuning, die de patient vervoert heeft naar het AZG in Groningen,toestand is onbekend van het slachtoffer.
voor volledig bericht kijk op http://www.112groningen.nl d.d. 10-05-2004
Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"
Jan Kruit
http://www.kruit-marga-jan.tmfweb.nl
Wees niet bang de trauma heli komt
Re: Wees niet bang de trauma heli komt
Nou dan ben je ook een "echte" imker als je als IMKER met de traumaheli mee moet als je een keer gestoken word. Gisteren in de bijen gekeken, een stuk of zes keer gestoken na 2 minuten geen last meer van. Ik werk altijd zonder handschoenen en kap. Ik vind het maar een rare "Imker"
-
Dag Daan,
Mensen die 12 jaar of langer imkeren, kunnen last krijgen van bijensteken. Het gif hoopt zich toch op en op een gegeven moment wordt het angeltje voor sommigen teveel.
Ik ken twee imkers die met bijenhouden zijn gestopt omdat ze misselijk werden van de steken en zweetten over heel hun lijf.
Daarom moet je toch zorgvuldig omgaan met bijen en proberen om zo min mogelijk steken op te lopen.
Mensen die 12 jaar of langer imkeren, kunnen last krijgen van bijensteken. Het gif hoopt zich toch op en op een gegeven moment wordt het angeltje voor sommigen teveel.
Ik ken twee imkers die met bijenhouden zijn gestopt omdat ze misselijk werden van de steken en zweetten over heel hun lijf.
Daarom moet je toch zorgvuldig omgaan met bijen en proberen om zo min mogelijk steken op te lopen.
Dusss. Daan...,
een beetje susss !
een beetje susss !
Ik ben zelf wat allergisch, maar wellicht kan dit op termijn minder worden juist door met bijen om te gaan.
Voor de zekerheid (veilgheid) heb ik wel een epispuit in huis. Ik reageer verschillend op steken, soms dikke hand, andere keer beetje zwelling, maar geen algemene reactie als misselijk, duizelig, huidreactie over hele lijf, shock e.d.. Het nodigt mij uit om voorzichtig met de bijen en dus met mijzelf om te gaan = goed gevoel.
Eem imker is niet gevrijwaard van ernstige allergische reacties;
Heel soms kan de gewenning (ongevoeligheid) plotseling omslaan in een gevaarlijke allergie (overgevoeligheid), zoals mijn huisarts eens mee maakte bij een ervaren imker; gelukkig was hij er op tijd bij. Overigens is bij de helipatient niet duidelijk wat er aan de hand was; een steek in de gehoorgang, neus, keel, binnen in mond/keel e.d. kan ook ziekenhuisopname tot gevolg hebben en dat kan ook een imker overkomen.
Bert.
Voor de zekerheid (veilgheid) heb ik wel een epispuit in huis. Ik reageer verschillend op steken, soms dikke hand, andere keer beetje zwelling, maar geen algemene reactie als misselijk, duizelig, huidreactie over hele lijf, shock e.d.. Het nodigt mij uit om voorzichtig met de bijen en dus met mijzelf om te gaan = goed gevoel.
Eem imker is niet gevrijwaard van ernstige allergische reacties;
Heel soms kan de gewenning (ongevoeligheid) plotseling omslaan in een gevaarlijke allergie (overgevoeligheid), zoals mijn huisarts eens mee maakte bij een ervaren imker; gelukkig was hij er op tijd bij. Overigens is bij de helipatient niet duidelijk wat er aan de hand was; een steek in de gehoorgang, neus, keel, binnen in mond/keel e.d. kan ook ziekenhuisopname tot gevolg hebben en dat kan ook een imker overkomen.
Bert.