dadantraam
dadantraam
:Dis er een tekening met maten van een algemeen in gebruik zijnde dadantramen? Telkens wordt mij in het Bijenhuis gevraagd naar een andere uitvoering. Als ik die dan heb dan deugd die ook weer niet en daar wordt ik een beetje [:(!] van
- Harmen vd Ende
- Contacteer:
Re: dadantraam
Beste Roel,
Mijn collega imker heeft laatst in duitsland gekeken, en de dantant maat is daar anders als bij ons, zijn hollandse dantandramen pasten er niet in. Zou er wel een standaard raam zijn!?[V]
Groeten Harmen
Mijn collega imker heeft laatst in duitsland gekeken, en de dantant maat is daar anders als bij ons, zijn hollandse dantandramen pasten er niet in. Zou er wel een standaard raam zijn!?[V]
Groeten Harmen
-
- Imker sinds: 1983
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hallo Roel,
De modified Dadantkast die het meest door Buckfast imkers in Nederland gebruikt wordt is de kast die in het boek van Raymond Zimmer wordt beschreven. Volgens mij is dat de standaard die we in Nederland hebben aangenomen.
In België bestaat er ook nog zoiets als Dadant-Blatt. Ramen zijn niet iets anders. Maar volgens mij werken de Buckfast imkers (ik ook) met de kast volgens Zimmer.
Groeten.......
Gerard
De modified Dadantkast die het meest door Buckfast imkers in Nederland gebruikt wordt is de kast die in het boek van Raymond Zimmer wordt beschreven. Volgens mij is dat de standaard die we in Nederland hebben aangenomen.
In België bestaat er ook nog zoiets als Dadant-Blatt. Ramen zijn niet iets anders. Maar volgens mij werken de Buckfast imkers (ik ook) met de kast volgens Zimmer.
Groeten.......
Gerard
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Mogen "andere" imkers[8)] ook de modified Dadantkast gebruiken of passen er alleen maar een soort bijen in.[:)] We hebben toch imkers in Nederland? Laten we de hekjes weghalen!Gerard Boswinkel schreef:
De modified Dadantkast die het meest door Buckfast imkers in Nederland gebruikt
Groeten....... Gerard
Hans