Mede imkers,
Ik wil een berm langs de weg bij m'n bijenstal inzaaien met een bloemrijk mengsel (phacelia, etc). Het gaat hier om een berm van ca. 300m lang en een gemid. 3.00m breed. De berm ligt langs een weg waar zelden of nooit verkeer langskomt.
Heeft iemand ervaring met het inzaaien van openbaar gebied en kan mij tips geven hoe ik de gemeente als wegbeheerder kan benaderen? Het probleem is namelijk de jaarlijkse maaibeurt!!!
Bij voorbaat dank,
Johan van Eldik
Inzaaien van openbaar gebied.
Moderator: maartenkleijne
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Inzaaien van openbaar gebied.
Gewoon contact opnemen met de hoofdverantwoordelijk voor aanplantingen of bermbeheer van de gemeente. Eerst wel even een goed verhaal en goede motivatie bedenken waarom je dat wilt.
Ik heb zo bij de gemeente voor elkaar gekregen dat er twee honingbomen (sophora japonica) in een nieuw aangelegd park werden geplant.
Onze imkervereniging heeft overigens regelmatig contact met de gemeente over aanplantingen in nieuwe woonwijken e.d.
Met vriendelijke groet,
Wim
Ik heb zo bij de gemeente voor elkaar gekregen dat er twee honingbomen (sophora japonica) in een nieuw aangelegd park werden geplant.
Onze imkervereniging heeft overigens regelmatig contact met de gemeente over aanplantingen in nieuwe woonwijken e.d.
Met vriendelijke groet,
Wim