Op 30 Mei worden de dochters geboren van de UG05-350. Dit is een eiland bevruchte moer geteelt door Ulf Grohn uit zweden.
Deze 350 moer is een nicht van de UG04-335 teeltmoer die ik vorig jaar voor de teelt heb gebruikt. De dochters daarvan doen het nu prima. Ze hebben ondanks het koude voorjaar nu een sterke start. vorig jaar heb ik een aantal geisoleerde 6Ramers van deze moer voorzien. Ze vallen gewoon erg op. Ook zijn ze weer zeer zachtaardig, hetgeen in de UG lijnen al heel gewoon is.
Deze eigenschap is zeker ook te verwachten in de dochters van de nieuwe UG05-350.
Van de moeren die op 30 Mei geboren worden gaan er weer een aantal op Zaterdag 3 Juni (1e doorgang) de boot op voor de bevruchting op Ameland.
6 Juni komt de 2e serie moeren uit, daarna komen er wekelijks moeren uit in de broedstoof.
Ook ga ik natelen van experirmentele moeren. (zie voor de pedigrees en de datum van mijn teeltplan, mijn pedigree website)
Ook kunt u op deze site verhaaltjes vinden over het vullen van Apidea's, invoeren van moeren en het maken van broedafleggers.
http://home.hetnet.nl/~buckfast/
Wilt u misschien informatie, of moeren bestellen, klik dan op deze site de [url="mailto:buckfast(APENSTAART)hetnet.nl"]informatie[/url] knop.

Hennie...........