tv programma: Opvolger gezocht

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
wilvh
Contacteer:

tv programma: Opvolger gezocht

Bericht door wilvh »

rtl 4 maakt een programma opvolger gezocht, daar komt ook een imkersbedrijf in voor, kijk donderdag 8 juni om 23.00 uur op rtl 4[8)]

De tijd van het programma is verzet naar 21.30 uur
Dus RTL 4 maandag 18 september om half 10 s,avonds. kijken dus.
Het programma word herhaalt op dinsdag 19 sept om half negen s,avonds op rtl 7

groeten Wil
dickvanleeuwen
Contacteer:

Re: tv programma: Opvolger gezocht

Bericht door dickvanleeuwen »

Wil bedankt.
Met deze link kun je de eerste uitzending terug kijken:

http://www.rtl.nl/programma/opvolgergez ... erkbij.xml

Opvolger Gezocht

De Werkbij in Rhenen beschikt over maar liefst 400 bijenvolken (1 volk bestaat uit zo'n 50.000 '“ 70.000 bijen). Naast allerlei soorten honing verkoopt het imkerbedrijf aanverwante producten, zoals crèmes, dressings, koek en drop. Daarnaast worden pillen met bijengif verkocht, die een heilzame werking hebben bij reumatische aandoeningen. Hobbyisten kunnen er terecht voor grondstoffen en korven. Eigenaar Kees van Holland en zijn vrouw Wil hebben het allemaal in huis.

Kees' vader en grootvader waren al bijenhouders. Kees moest als kleine jongen, wegens omstandigheden, al thuisblijven om te helpen op het boerenbedrijf. Zijn broer nam de boerderij uiteindelijk over. Nadien liep Kees zijn vrouw Wil tegen het lijf. Ze moest wel even wennen aan dat merkwaardige bijenvolkje. 'Voordat ik met Kees ging, had ik nog nooit honing geproefd'
dickvanleeuwen
Contacteer:

Opvolger Gezocht

Van generatie op generatie ging het goed, van vader op zoon werd het familiebedrijf overgedragen en aan het voortbestaan ervan leek geen einde te komen. Soms komt er echter abrupt een eind aan het voortbestaan omdat de juiste opvolger er niet blijkt te zijn. RTL 4 schiet te hulp en bezorgt deze bedrijven met '˜Opvolger Gezocht' een toekomst.

In dit geheel nieuwe programma, dat vanaf maandag 4 september primetime te zien is, gaat presentatrice Sylvana Simons op zoek naar de perfecte opvolger voor zes familiebedrijven. De ondernemers, allen met een enorm hart voor hun zaak, kunnen om diverse redenen geen opvolger binnen de eigen familiekring vinden.

In '˜Opvolger Gezocht' zoeken een Turks restaurant, een stoffeerder, een imker, een kroeg, een motorzaak en een paardenbejaardencentrum allen naar die ene geschikte persoon om het roer van het familiebedrijf over te nemen in de hoop zo het voortbestaan ervan te garanderen. Sylvana assisteert bij de lastige zoektocht naar een buitenstaander met '˜dezelfde bloedgroep'.

De uiteindelijke kandidaten, die na een intensieve wervingscampagne werden uitverkoren, worden streng getoetst aan de criteria van de families: ze moeten niet alleen de kennis en kunde in huis hebben, maar tevens beschikken over dezelfde bevlogenheid waarmee het familiebedrijf tot bloei is gebracht. Uiteindelijk zijn tijdens de uitzending telkens drie kandidaten per bedrijf in de race om de nieuwe eigenaar te worden en de traditie voort te zetten.

Opvolger Gezocht laat tevens de mensen achter de familiebedrijven zien, hun hart voor de zaak en hun diepgewortelde tradities. Het menselijke aspect en de enorme betrokkenheid bij hun levenswerk vormt de rode draad van het programma.
apiario
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Bericht door apiario »

Kees en Wil ,

Goed gedaan allebei. En ik wens de nieuwe opvolgers veel sucses
en het vermogen om het vak te leren, daar zal veel tijd aan besteed
moeten worden. Geduld en inzicht in de materie zal veel goed maken. Ik bewonder de moed.

Wat interessant was is hoe je zo een mooie kijk krijgt op het bijen houden. We zouden eens documantaire moeten zien van jullie gehele doen en laten op het gebied van bijen met korven en kasten en het werken daar mee.Over een aantal jaren is het er niet meer.

Voor de jonge opvolgers van ons zou ik daarna een zelfde uur lang de zelfde documantaire willen zien van een bedrijf met roterende kasten en aanhangwagentjes of een bedrijf zoals Arno het in Brasil heeft.

Zodat we kunnen vergelijken en zo een ruimere kijk op het bijen houden krijgen.

Maar ......ja Ik klets wel meer.

PS. O.ja nu ik het nog eens over lees. Het werken met blote handen en zonder al te veel bescherming is slechts een personlijke mening en heeft niets met het imkeren te maken. Iedereen moet dat zelf weten
Op de reizen die ik in Brasil heb gemaakt is iedereen voor 100% beschermt en met handschoenen.Ik kan niet zeggen dat het daar slechter of minder goed gaat met het bijen houden.Het tegendeel is waar. En wij als imkers moeten ons zelf niet een rad voor de ogen draaien om te beweren dat "bijen bijna nooit steken"

Bertus
wilvh
Contacteer:

Bericht door wilvh »

kijk op http://www.opvolgergezocht.nl voor de nabeschouwingen van deze uitzending.
gr Wil
dickvanleeuwen
Contacteer:

Met bewondering en respect gekeken naar de uitzending. Petje af Kees en Wil!!!! De nieuwkomers had ik persoonlijk al een hand geschud. Leuke mensen. Nogmaals, succes. Mocht het niets worden dan mogen jullie mij nog wel bellen hoor. :D
Plaats reactie