kan iemand mij vertellen wat dit voor een boom is. Bloeit nu volop en ruikt gigantisch.
Drachtplant?
Wat voor boom is dit?
Moderator: maartenkleijne
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Wat voor boom is dit?
Misschien bedoel je ook wel de katalpa: grote hartvormige bladeren en witte bloemtrossen. Bloeit normaal na de linde, maar dit jaar gelijk. Ook uitgebreid terug te vinden in het archief.
Ik vond eens in de Eiffel een 'boomgaard' met een paar ha katalpa's en heel veel drachtplanten als ondergroei. Aangelegd door een imker die fan was van deze boom.
De bijen hebben meer aan de linde omdat die langer in bloei blijft, maar als aanvulling -normaal na of aan het einde van de linde- heel gunstig.
Ik vond eens in de Eiffel een 'boomgaard' met een paar ha katalpa's en heel veel drachtplanten als ondergroei. Aangelegd door een imker die fan was van deze boom.
De bijen hebben meer aan de linde omdat die langer in bloei blijft, maar als aanvulling -normaal na of aan het einde van de linde- heel gunstig.
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Over de Trompetboom: Catalpa B. zie:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... IC_ID=2664
.
.Een prachtige boom met schitterende bloemtrossen; zij levert N + oranje pollen; Er zitten veel hommels in de bloemen; zo nu en dan een bij; de bloem is te groot om een echte bijendrachtplant te zijn.
.

.
.

hennie oes

http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... IC_ID=2664
.
.Een prachtige boom met schitterende bloemtrossen; zij levert N + oranje pollen; Er zitten veel hommels in de bloemen; zo nu en dan een bij; de bloem is te groot om een echte bijendrachtplant te zijn.
.

.
.

hennie oes

-
- Imker sinds: 2006
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard + carnica
- Contacteer:
ja hoor, dit is hem. trompetboom, catalpa. nog nooit van gehoord maar prachtig. Inderdaad veel hommels en beperkt bijen zag ik vandaag.