Alsof er nog geen regen genoeg is!
.
[img]../beeld/o/oudeessinkhennie/water.jpg[/img]
Vandaag 12-2 een natte boel! bloemen gesloten! toch 10 graden C. De dames hebben duidelijk behoefte aan water; d.w.z. verbruiken suiker.
Hennie oes
WATER!
Moderator: maartenkleijne
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: WATER!
Ja hier ook al enkele weken waterzoekende bijen,wat op broed wijst.
Maar ondanks het natte weer blijven de helleborissen toch lekker mooi open en droog met hun kopje weliswaar naar beneden hangend de bijen ontvangen.[;)]
roger
Maar ondanks het natte weer blijven de helleborissen toch lekker mooi open en droog met hun kopje weliswaar naar beneden hangend de bijen ontvangen.[;)]
roger
Ja Roger, leuk voor de bijen, maar moeilijker om te fotograferen; krokussen en mahonia heel wat gemakkelijker waar ze zondag op vlogen;
ook prachtige foto van oude essink, en met een groot diafragma, het had iets kleiner gekund maar dan onvoldoende licht...... het is altijd iets voor de ideale foto; zondag had ik geen enkele bijenfoto dat mij beviel......
ook prachtige foto van oude essink, en met een groot diafragma, het had iets kleiner gekund maar dan onvoldoende licht...... het is altijd iets voor de ideale foto; zondag had ik geen enkele bijenfoto dat mij beviel......
-
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 6
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
de vos roger schreef:
Ik heb even kiekeboe gespeeld met de helleborussen:Ambrosius schreef:
Ja Roger, leuk voor de bijen, maar moeilijker om te fotograferen;

(ik ben benieuwd of de foto's doorkomen, ik heb dit nog niet eerder gedaan)
Astrid.
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Hoi Astrid: mooie opnamen van deze prachtige bloem!
hennie oes
hennie oes
-
- Contacteer:
Ja heel mooi Astrid ,heb ook deze soorten staan .
Ben eens beginnen tellen en ben gestopt aan 150 planten,ik schat dat er rond de 200 staan bij mij.Zeer goede bijenplant.Zaterdag komt er nog iemand achter zaailingen van vorig jaar die overal tussengroeien.
groetjes
roger
Ben eens beginnen tellen en ben gestopt aan 150 planten,ik schat dat er rond de 200 staan bij mij.Zeer goede bijenplant.Zaterdag komt er nog iemand achter zaailingen van vorig jaar die overal tussengroeien.
groetjes
roger
het probleem is dat de zaailingen niet altijd dezelfde kleur hebben als de moederplant, door de bestuiving van hommels en bijen
sommige kwekers steken dan hun planten weg voor deze diertjes....
sommige kwekers steken dan hun planten weg voor deze diertjes....