Imkersbedrijf "De Werkbij"

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
heidecap
Contacteer:

Imkersbedrijf "De Werkbij"

Bericht door heidecap »

Vandaag was ik met de gehele familie een dag je in Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Dit ligt op nog geen 10 minuutjes rijden van Imkersbedrijf De Werkbij.
Leeuwen en tijgers zijn leuk, maar op deze mooie zonnige dag leek me een bezoekje aan de imkerij ook wel spannend :

Afbeelding

het bedrijf ademt sfeer uit. Dit begint al bij de poort. Je wordt ontvangen met mooie symboliek :

Afbeelding

na een meter of 50 kom je bij de winkel ...

... en wie denkt dat de nieuwe eigenaars Ria Zorgdrager en Freek Blom nog moeten wennen, die heeft het mis. Ze zijn namelijk druk aan het werk in hun nieuwe stulpje...

Afbeelding

Ria komt mij tegemoet en vraagt of ze kan helpen. Ik vraag of ik even rond mag kijken bij de bijen. Dit mag, maar Ria zegt, wacht, Freek loopt vast wel even met je mee. Ze roept Freek en ondertussen neem ik even een kijkje in de winkel.
Deze heeft een flinke gedaantewisseling ondergaan. Alles ziet er prachtig overzichtelijk en opgeruimd uit.
Kijk even met me mee ...

Afbeelding

Afbeelding

de prijzenkast met bekers, ja, die heeft Cees netjes achtergelaten, zo verteld Freek naderhand. Volgens Cees horen de prijzen bij het bedrijf. Mooi toch ? !! ...

... en nu door na de bijen. Zoals gezegd het was 1 van de eerste zonnige warme dagen van het jaar. Een graad of 10. En de bijen; ze vlogen uitbundig ...

Afbeelding

Hier staat Freek bij zijn korven. De korven gaan binnenkort naar de bestuiving. Op korte termijn moet hier een compleet nieuwe korvenstal herrijzen.

Afbeelding

zo te zien wordt ook hier druk gevlogen.

Afbeelding

er wordt niet alleen druk gevlogen, maar ook gepoept. De reinigingsvlucht is op deze mooie dag in volle gang, dus kijk uit waar je je auto neerzet !

Afbeelding

en om met symboliek af te sluiten. Deze prachtige windwijzer op de schuur van het bedrijf symboliseert een boswachter met bijenkasten. Freek was in zijn vorige baan namelijk boswachter op Terschelling en imker tegelijk. Deze windwijzer had hij van z'n vroegere collega's kado gekregen zo vertelde Freek ...

Afbeelding

... een mooie dag, een mooi bedrijf, met twee hardwerkende mensen...

De werkbij bruist in meerdere opzichten !

Ria en Freek, Succes !!

Thomas
Plaats reactie