Door van 2 BK naar 1 BK te gaan zit ik nu met ramen vol honing van het inwinteren. Wat doen jullie daarmee?
Bewaar je die voor een zwerm? En zo ja, hoe bewaar je die?
En als je dan nog over hebt bewaar je die dan voor inwinteren volgend jaar?
En op sommige ramen zit nog niet verzegelde verse honing, met aan de achterkant nog oude honing. Wat doe ik daarmee?
En dan heb ik ook nog 2 honingramen met wat schimmel. Wat kan ik daarmee doen?
Wat te doen met ramen honing?
Moderator: Hans van der Post.
-
- Contacteer:
Re: Wat te doen met ramen honing?
Die met schimmel zou ik wegdoen. De rest in de vriezer (als het past). Plastic zak d'romheen en invriezen die handel. Voor vegers. Zwermen mag je niet bijvoeren, dan is de kans groot dat ze weer vertrekken en is het scheppen voor niets geweest....
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
-
- Contacteer:
Mijn vriezer zit altijd vol eten... Misschien in de kelder? Ik vraag mij dan wel af hoe ik dat muisvrij kan opbergen.
Die met de schimmel, kan ik die slingeren en was smelten?
Heel veel schimmel zit er niet op (ik heb het er al wat afgehaald), kan dat evt verhit worden en voor inwinteren gebruikt worden....lijkt mij nu zo zonde van al dat werk dat ze hadden om dit te maken.
Die met de schimmel, kan ik die slingeren en was smelten?
Heel veel schimmel zit er niet op (ik heb het er al wat afgehaald), kan dat evt verhit worden en voor inwinteren gebruikt worden....lijkt mij nu zo zonde van al dat werk dat ze hadden om dit te maken.
Dan moet je een plekje maken voor het eten van de bijen
Ik zou het niet doen, dat ding met schimmel bewaren. En jah, zonde van het werk maar bijen moet je ook gewoon aan het werk houden, anders worden ze lui

Ik zou het niet doen, dat ding met schimmel bewaren. En jah, zonde van het werk maar bijen moet je ook gewoon aan het werk houden, anders worden ze lui

Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).