O.K belofte maakt schuld.
Ik wil een lans breken voor een Frans boekje dat elke Nederlandse imker zeker gaat kopen. Waarom?
1. Het is veel omvattend dus veel thema's worden behandeld , veel kleuren afbeeldingen
2. het is goedkoop ca 12 euro !!!!!!!!!
3. handig formaat, pocket
4. uniek beeldmateriaal
5. goede prijs kwaliteit verhouding
Titel :
LA CITÉ DES ABEILLES, Buno Corbara,143blz. , Decouvertes Gallimard isbn 207053107-4 nov 1991
Gallimard is een grote Franse uitgever die een reeks boekjes in de handel heeft gebracht, waar je in kort bestek goed geïnformeerd wordt over een onderwerp. Het credo daarbij is dat je beter een goed fuguur kan laten zien dan een lange tekst. Het is wervender en verkoopt beter zeker aan de moderne Internet generatie !.
Ook Dorling-Kindersley heeft een Engelse tegenhanger van dit concept (ook in Nederlandse vertaling verkrijgbaar) over een reeks van onderwerpen.Helaas niet over bijen wel over insecten in het algemeen.
Ik geef dit Franse boekje een 10 !!
Vrijwel alle aspecten van de bijen komen aan bod en de vele afbeeldingen maken het een boekje dat voor een 'niet-frans-lezer' toch geschikt is.
Kopen dus !!
Hoor gaarne Uw reacties over inhoud en mijn commentaar.
Heeft U meer geld te besteden dan is een groot en uitgebreider boek aanwezig "
L'Homme et l'abeille van Philippe Marchenay uitgave van Berger-Levrault
isbn2-7013-0257-9 Ca 40 euro maar dan heb je ook iets in handen van meer dan 200 blz bijen- en imkerkennis Een ruime 8 krijgt dat boek.
Moet ik doorgaan met deze 'Bijenboekenrubriek' ? Salut les apiculteurs