Elders op het forum heb ik propaganda gemaakt voor een 'Bijenboekenrubriek' met recensie. Dat is leuk opgepikt dus daar gaan we met Uw hulp aan werken 'ter leering ende vermaeck' .
Aandacht wil ik vragen voor Sneeuwklokjes .... waarom nu zult U zeggen. Ik heb een sneeuwklokjesboek gevraagd en gekregen !
Voorts is het altijd leuk om in het vroege voorjaar de bijen op deze lentebode te zien ronddartelen. het imkerbloed gaat dan weer kriebelen.
Het betreffende boek is onlangs verschenen onder de titel Galanthomania, Hanneke van Dijk , uitgeverij Terra Lanno Bv.
In dit 'dubbele boek',de tekst is steeds in het Nederlands en op de volgende bladzijde in het Engels gesteld worden vele sneeuwklokjes getoond. Het gaat om cultivars van verrassende (koude)schoonheid

Je hebt vroeg en laat bloeiende, met omhoogstaand bloempje , met gele kopjes etc. Veel aandacht wordt gegeven aan de verzamelaars van naam waaronder Romke van der Kaa. De meeste 'sneeuwklokjesgekken' Snowdropfans dus,zijn van Engelse origine .Geen wonder dat 'Sneeuwklokjesfairs' engelse style hier furore beginnen te maken.
Wie heeft ervaring met goede sneeuwklokjestypen voor bijen ??? Bestaat er sneeuwklokjeshoning ?
Au revoir les apiculteurs ! Salut.