Hier is Uw Franse correspondent met nieuws en vragen

In mijn Franse bijenblaadje " L' Abeille de France et l'apiculteur" Octobre 2011 no. 984 wordt en artikel gewijd aan het gebruik van plastic emmers bij de honingverwerking en opslag.
Heel interessant omdat ook ik van die mayonaise en andere sauce emmers etc. heb gebruikt, die ik gratis kon meenemen bij de viskar of de patatkar. Ze gooiden die dingen weg en ik zag er wl wat in met zo'n prettige deksel. Gratis !! en 'wie binnen zunnig'
O.K ik geef het eerlijk toe en hergebruik is toch ook goed voor het milieu

Wat stelt het Franse artikel.
1. Plastic emmers kunnen een sterke lucht hebben als er mosterd etc heeft ingezeten. Niet gebruiken voor honing want je smaak wordt zo verpest!
2. Niet alle plastic is eigenlijk geschikt voor honingopslag ivm samenstelling soort plastic ( PE, PVC, PP) Je moet plastic hebben voor voedingsstoffenopslag !
( qualité alimentaire)
3. Honing is zwaar en als je emmers op elkaar wil zetten kan je problemen krijgen.Je moet dus emmers van voldoende dikte hebben als je wil stapelen.
4.Je zou volgens het artikel de emmers wel 5 tot 10 jaar kunnen gebruiken
Nu mijn vragen.
Gebruiken jullie plastic emmers voor honingopslag en wat zijn jullie ervaringen?
Zijn er risico's bij het gebruik van emmers van onbekende herkomst en plastic samenstelling
Wat kan je het beste doen met honingopslag in emmers. Overgaan op Inox vaten ?
Hartelijk dan vast voor Uw reactie

Groet van een beetje zuinige imker