Honing persen ?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Marco en Ingrid
Contacteer:

Honing persen ?

Bericht door Marco en Ingrid »

Hallo !

Ik had dit jaar (ben imker voor het 3de jaar,dus nog broekkie;-) voor het eerst heide kunnen oogsten.
Maar wat een gedoe. . . .. . :-(
Nu heb ik ook plastike ramen en dat helpt, denk ik, ook niet echt.Maar ik dacht voor volgend jaar
misschien rond eind juli te slingeren en dan met wat bijenvolken op een groot heide gebied te staan( nu woon ik woon in Zweden en behalve bos hebben ze ook heide).
De gedachte is om ze lege houten hoffman ramen te geven die niet gedraad zijn en voorzien van een randje was zodat ze het zelf moeten uitbouwen.
de vraag is werkt dat ? bouwen ze het zo snel en volledig uit dat ze er heide honing in opslaan ?
Want dan is het een stuk makkelijker om dat dan weer te persen in plaats te slingeren ??? nu heb ik 25 volken volgend jaar hoop ik rond 50 te zitten met 25 afleggers. dus hoe minder werk hoe beter :wink:

Iemand die er ervaring mee heeft ?

bij voorbaat dank,
Marco
kijk ook eens op mijn site :
http://www.myrangensbigard.se
www.myrangensbigard.se
Albert Stoter
Contacteer:

Re: Honing persen ?

Bericht door Albert Stoter »

Marco, Ik denk dat je dit topic (http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... =5&t=25258) onlangs hebt gemist. Daar is uitgebreid op het persen ingegaan.
Marco en Ingrid
Contacteer:

Re: Honing persen ?

Bericht door Marco en Ingrid »

Hoi,

Ja inderdaad , die had ik gemist. .. . . :shock:

Een soort gelijke pers die ik op de foto zie staan zijnn hier ook te koop voor een 300 euro. beetje duur maar misschien toch wel waard. . .
´Nou ja een probleem voor volgend jaar . . . .:-)

groet, marco
www.myrangensbigard.se
Plaats reactie