waarom vliegen ze rond het dak?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
roosje2012
Contacteer:

waarom vliegen ze rond het dak?

Bericht door roosje2012 »

Eergisteren heb ik de meisjes van kast veranderd (van kempisch die ik moest teruggeven naar kempisch die ik wat langer mag houden). Hun nieuwe bak staat op een halve meter naast de oude met het vlieggat naar dezelfde richting.
Ik had verwacht dat ze gisteren en vandaag wat meer aktief zouden zijn met dit mooie weer, maar neen.
Vele bijen willen zich persé in de gleuf tussen de kamer en het dak wringen, vele stertselen ook. Ze hangen dus met een groepje bijen rond het dak te hangen. Wat ze zoeken, ik weet het niet. :be1: Het lijkt of ze een andere ingang willen gebruiken.
Het ik het dak er misschien verkeerd op gezet? Mysterie....
jomme
Contacteer:

Re: waarom vliegen ze rond het dak?

Bericht door jomme »

roosje2012 schreef:Hun nieuwe bak staat op een halve meter naast de oude met het vlieggat naar dezelfde richting.
Roosje,
ik kan verkeerd zijn maar volgens mij moet je de nieuwe bak op exact dezelfde plaats zetten van de oude anders vinden de dames hun voordeur niet!
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Re: waarom vliegen ze rond het dak?

Bericht door Oude Essink »

Had je de moer ondergebracht in de kast waar je ze in wilde hebben? zo ja, zet dan de kast die je vrij wilt hebben een flink eind weg; uitvliegende bijen komen vanzelf naar de nieuwe kast.
hennie oes
Plaats reactie