Hier in Overijssel vandaag ook de eerste darren gezien.
Heb drie kleine volkjes, de twee die nodig in een grote kast moesten (vandaag gedaan tijdens een zon-moment) hadden reeds rond lopende darren en kleine strookjes darrebroed langs de raten.
Dat betekend, dat de zwermtijd aanstaande is!
Nog even lekker door groeien en dan is het weer zo ver.
Het buurvolkje er naast, tijdens de voorjaars-inspectie even groot, nu beduidend kleiner, heeft het er nog lang niet aan toe. Slechts 2 ramen broed, terwijl de andere kastjes met 7 ramen al 6 ramen broed hadden. Ben benieuwd hoe lang het duurd voor de 11 ramen vol zitten en er een 2e bak op moet.
Het kan snel gaan..
Nu nog wat warmer weer....
Jannes
De eerste darren lopen rond!
Moderator: Hans van der Post.
Re: De eerste darren lopen rond!
Afgelopen weekend zag ik ook al heel wat darren in de kast.
Ik droom bijna iedere nacht dat mijn kast vol zit met gesloten moerdoppen! Gisteren had ik er wel 12 in een heel klein kastje gemaakt van karton
een nieuwe vorm van nachtmerries.
Ik ben benieuwd wie hier de eerste moerdoppen zal spotten. Daar maak je je het eerste jaar toch wel druk om. Eerst de winter overleven (gelukt!)... daarna geen zwermen verliezen!
Ik droom bijna iedere nacht dat mijn kast vol zit met gesloten moerdoppen! Gisteren had ik er wel 12 in een heel klein kastje gemaakt van karton

Ik ben benieuwd wie hier de eerste moerdoppen zal spotten. Daar maak je je het eerste jaar toch wel druk om. Eerst de winter overleven (gelukt!)... daarna geen zwermen verliezen!
Re: De eerste darren lopen rond!
ik heb net de eerste afleggers gemaakt. Er zijn inderdaad al een aantal darren mn in grote volken.