opschonen ledenlijst?

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
jjmvaningen
Berichten: 1104
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

opschonen ledenlijst?

Bericht door jjmvaningen » di 27 nov 2012, 19:25

VRAAG:
als ik het tabblad "leden" aanklik zie ik een enorme waslijst.
is het niet mogelijk deze lijst op te schonen?
eigenlijk alleen een lijst van zij die actief zijn op te forum.
bijvoorbeeld: zij die afgelopen 5 jaar en meer, niet actief zijn geweest afvoeren. (desnoods naar een soort archieflijst?)
lijkt me een mooie winterklus. :mrgreen:
groet, jacques

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Oude Essink » di 27 nov 2012, 21:44

wat interesseert jou aan die ledenlijst? Een naam is snel opgezocht. opschonen betekent, dat iemand van de redactie/ beheerders regelmatig de lijst moet nalopen. wij regisseren het forum met plezier; maar daar zinloze tijd in stoppen gaat mij althans te ver. Dus nogmaals: waarom is dat de moeite van de vrijetijdsbesteding waard/
Overigens: als het jou een mooie winterklus lijkt: neem even contact met Wim op, wellicht zal hij hulp willen inplannen.

hennie oes

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Wim Joosten » wo 28 nov 2012, 10:55

Hallo Jacques.
Ik kan me voorstellen dat je dat denkt en graag een overzicht wil van hoeveel leden het forum nu echt eigenlijk heeft. Inderdaad moet ik net als Hennie zeggen dat dit een behoorlijke klus is en eigenlijk niet te doen ook nog:
  • Vroeger hadden we een forumkrant. In deze krant stonden alleen nieuwe berichten. Deze krant werd per email verzonden aan leden, die zich daarop geabonneerd hadden. Deze waren dus wel lid maar kwamen nooit op het forum. Nu is deze krant er niet meer maar nog wel de Smartfeed. Deze doet hetzelfde. De koppeling naar Smartfeed vind je in hetzelfde rijtje als waar Leden staat.
  • Er staan leden tussen, die overleden zijn maar ooit wel zeer actief waren op het forum. Als soort eerbetoon blijven deze mensen op de lijst staan.
  • Er staan leden tussen met een dubbele registratie. Deze zijn ooit hun inloggegevens kwijtgeraakt en hebben een nieuw account aangemaakt. Met het eerdere account waren wel berichten geplaatst. Deze accounts kun je niet verwijderen.
  • Hetzelfde geldt voor leden die ooit iets geplaatst hebben maar daarna nooit meer actief zijn geweest.
Je kunt in de ledenlijst ordenen op datum van wanneer ze voor het laatst actief zijn geweest door bovenin de kolom op LAATST ACTIEF te klikken (2x).
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Albert Stoter » wo 28 nov 2012, 13:12

Het lijkt mij ook niet echt belangrijk, maar als je die ledenlijst sorteert op berichtenaantal (beginnend met 0 berichten) dan verschijnt pas op blz. 86 de eerste forumdeelnemer met minstens 1 bericht ...

Op de laatste bladzijde (blz.130) staat dan toch wel een bekend rijtje namen (met Hennie Oude Essink als aantal-berichten-kampioen)

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Wim Joosten » wo 28 nov 2012, 13:43

Er is ongetwijfeld een aantal deelnemers met 0 berichten, die wel op het forum lezen maar geen berichten plaatsen. Nul berichten is dus eigenlijk ook niet de maat om te stellen.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door maartenkleijne » wo 28 nov 2012, 14:15

Juist Wim. Op de meeste sites worden zelfs overleden personen pas verwijderd als de nabestaanden dat vragen.
Je zal maar gewend zijn altijd op t account van je overleden man mee te lezen en opeens blijk je eruit geknikkerd te zijn.
gr,
m

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » wo 28 nov 2012, 15:31

Lang leve de doden! :D
JP

jjmvaningen
Berichten: 1104
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door jjmvaningen » za 01 dec 2012, 17:34

Wim Joosten schreef:Hallo Jacques.
Ik kan me voorstellen dat je dat denkt en graag een overzicht wil van hoeveel leden het forum nu echt eigenlijk heeft. Inderdaad moet ik net als Hennie zeggen dat dit een behoorlijke klus is en eigenlijk niet te doen ook nog:
  • Vroeger hadden we een forumkrant. In deze krant stonden alleen nieuwe berichten. Deze krant werd per email verzonden aan leden, die zich daarop geabonneerd hadden. Deze waren dus wel lid maar kwamen nooit op het forum. Nu is deze krant er niet meer maar nog wel de Smartfeed. Deze doet hetzelfde. De koppeling naar Smartfeed vind je in hetzelfde rijtje als waar Leden staat.
  • Er staan leden tussen, die overleden zijn maar ooit wel zeer actief waren op het forum. Als soort eerbetoon blijven deze mensen op de lijst staan.
  • Er staan leden tussen met een dubbele registratie. Deze zijn ooit hun inloggegevens kwijtgeraakt en hebben een nieuw account aangemaakt. Met het eerdere account waren wel berichten geplaatst. Deze accounts kun je niet verwijderen.
  • Hetzelfde geldt voor leden die ooit iets geplaatst hebben maar daarna nooit meer actief zijn geweest.
Je kunt in de ledenlijst ordenen op datum van wanneer ze voor het laatst actief zijn geweest door bovenin de kolom op LAATST ACTIEF te klikken (2x).
Dag Wim,
Helder verhaal.
(Ik kan mij de forumkrant nog wel herrinnneren.)
Wat mij blijft verbazen is het grote aantal ""leden"""dat een score van 0 heeft.
Voor mij komt dat over als absoluut niet gewenste bestandsvervuiling, en had ik dan ook na verloop van tijd verwijderd.
De andere contacten zijn gekoppeld aan eerder geplaatste berichten.
(henny: verbaal geweld interpreteer ik als een teken van zwakte) :lol:
groet, jacques

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Oude Essink » zo 02 dec 2012, 09:59

Dat kan!! Ook emoties kunnen zeer divers zijn :)

Hennie oes

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Hans van der Post. » zo 02 dec 2012, 10:16

Je zou je kunnen voostellen dat men zich regstreerd, niets post, en verder nooit meer op het forum komt.
Ook dit wordt geregistreerd - is te zien.
Indertijd (2007)als eindbeheerder heb ik die "leden" er uitgegooid die zich hadden aangemeld niets hadden gepost en vier jaar zich niet meer hadden laten zien. Dus aanmelding voor 2004 zonder posting in de prullenbak.

Verder forumleden die zijn overleden en veel hebben bij gedragen zoals Piet jager die je nooit moet wissen!
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten