voeren door vlieggat?
Moderator: Hans van der Post.
voeren door vlieggat?
Beste mensen, ik heb plexiglas op m'n kast liggen zonder voergat . Ik wil de kast liever niet open maken, maar wil wel voor de zekerheid voeren. Kan ik voederdeeg door de vliegopening schuiven?
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: voeren door vlieggat?
Nood breekt wet, als je wilt voeren lijkt het me effectiever om boven de tros te voeren dan door de vliegspleet. Zorg dat je wat voerdeeg klaar hebt liggen, dekplank eraf, voederdeeg erop, kast weer dicht, een werkje van een paar tellen. Vanmiddag nog bij vijf volken voederdeeg gegeven, zaten allemaal boven in de kast.
Nood breekt inderdaad wet.
Maaaaaaaar. Stel het zonnetje komt even door en ze gaan vliegen. Roverij is te verwachten.
Zondag wordt het iets beter. Heb geduld en les voor komend najaar: Meer dan genoeg voer geven.
Maaaaaaaar. Stel het zonnetje komt even door en ze gaan vliegen. Roverij is te verwachten.
Zondag wordt het iets beter. Heb geduld en les voor komend najaar: Meer dan genoeg voer geven.
groet,
Peter
Peter
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Bij voeren door het vlieggat heb je inderdaad snel kans op roverij, maar onder de dekplank gaat dat meevallen. Zodra het mooi weer wordt zal er overvloedig dracht zijn, weinig gevaar voor roverij.
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Voeren door het vlieggat,niet doen !
De nachten zijn veel te koud voor de bijen om het daar op te halen.
Als je echt suikerdeeg moet voeren om verhongering te voorkomen,altijd bovenop de ramen.
Dit is de warmste plek en voor de bijen het makkelijks te bereiken.
Kun je door het plexiglas geen verzegelde cellen met voorraad zien ?
De nachten zijn veel te koud voor de bijen om het daar op te halen.
Als je echt suikerdeeg moet voeren om verhongering te voorkomen,altijd bovenop de ramen.
Dit is de warmste plek en voor de bijen het makkelijks te bereiken.
Kun je door het plexiglas geen verzegelde cellen met voorraad zien ?
Beste mensen, bedankt voor alle reacties. Ik heb het plexiglas weggehaald en een plank met voergat er op gelegd.Nu heb ik er rust over. Groetjes Petra