Als het nog niet is gebeurd "oxalen" dan kan het de komende dagen. Eindelijk gaat de temperatuur om laag.

HansHans van der Post. schreef:De vooruitzichten voor het einde van januari 2014
Als het nog niet is gebeurd "oxalen" dan kan het de komende dagen. Eindelijk gaat de temperatuur om laag.
Ik ben toch tevreden dat ik de volken gedruppeld heb, ondanks de wat hogere temperatuur.Kroese schreef:Vanmiddag 12-1-2014 alle 10Raams HBK volken gedruppeld.
Gemiddeld 6 straten bezet met bijen. Geen dode volken.![]()
Het was eindelijk koud genoeg, er vloog nauwelijks een bij op.
morgenochtend de 2e helft van de volken, dan zal het ook nog wel koud genoeg zijn.
Dat zijn 6Ramers die 2 bakken hoog staan, dus 12 ramen HBK hebben.
Ook heb ik nog een aantal kastjes die op 2X 6 HK = 12 HK ramen ingewinterd zijn, dus vergelijkbaar met 6X HBK ramen in isolatie kastjes.
En ik heb ook nog 7 Kielers met HK bakjes erop ingewinterd. Leven allemaal nog, en zijn ook nog zwaar van het voer. (zijn JK's van een goede lijn voor reserve)
Ik ben heel veel later dan normaal.(na 2 kerstdag) Ze zullen echter wel allemaal niet zonder broed gezeten hebben.
Ik las ooit (waar?) dat er 3 maanden tussen behandelingen en het begin van de nectardrachten moet liggen.A.A. Staals schreef:Ik lees net in de Duitse Infobrief:
Die Varroabehandlung ist mit dem
Dezember abgeschlossen, eine
Behandlung im Januar mit Oxalsäure
ist nicht zugelassen.
Verrassend de eenheid van bestrijdings-adviezen.![]()
ad staals
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten