gijsmondria schreef:Mooie RX8

Moi Gijs,de RX8 is mijn smaak niet; behalve de sierstrippen. Ik heb er één ; zou haar jou willen schenken, maar........
ik heb die strip omgebouwd tot een monstrans. Onderdelen van machines hebben vaak kunstzinnige vormen.
Ik vervreem hun eigenlijke functie en vorm, waardoor ze tot echte kunst gerekend kunnen worden.
Die stralende sierstrip van de RX8 heb ik vergeestelijkt tot 'n monstrans . In een echte monstrans wordt het 'Allerheiligste'
getoond. Herinner je je nog de diefstal van die kostbare monstrans uit het Catharijnemuseum in Utrecht, die
door de beminde gelovigen van Amsterdam in de negentiende eeuw uit liefde voor het sacrale bekostigd was,
nadat de katholieken met de hulp en genegenheid van Koning Willem Twee hun eredienst weer mochten houden.
Gijs, pas je even op ! Je bent vergeten 'n link met bijenhouden te leggen, zoals óók ik met mijn bovenstaande reactie
in gebreke blijf. Onze moderatoren zijn argwanend en niet gediend van dit geflirt met interesses die niets
met bijen LIJKEN te maken te hebben. Daar denk jij vast wat anders over. Leg het ze ook maar eens uit; ik ben te moe
door het vooruitzicht om overmorgen met die zware bijenvolken te moeten gaan zeulen naar 'n boer die ze het liefst
niet op z'n eigen land heeft staan, terwijl mijn bijen thuis een prima drachtgebied hebben dat heel veel lijkt op
dat van Matts. Helaas, beloofd is beloofd. De NBV besturen hebben ons een hoge imkersmoraal opgelegd. Zjef