Bij een groot volk op 4 broedkamers hangen er nogal wat bijen buiten, hoewel er binnen voldoende ruimte is, waarschijnlijk oude vliegbijen die niets te doen hebben. Maar nu het al de hele dag regent blijven ze er ook hangen, deels verzopen, een treurige aanblik.
Het volk gaat verder goed en vliegt zelfs in de regen volop. Overigens is het een Segebergerkast, mijn enige kasten zonder verhoogde bodems.
Kletsnatte bijenbaard
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 2009
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Kletsnatte bijenbaard
Laatst gewijzigd door JackC op wo 03 aug 2016, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Re: Dode bijenbaard
Probeer een leeg geslingerde honingkamer of broedkamer eronder te zetten...soms weigeren ze naar boven te gaan,terwijl er wel ruimte is bovenin.Zag het ook bij volken van mij....bovenin ruimte zat,maar toch een baard buiten de kast.
-
- Imker sinds: 2009
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Re: Kletsnatte bijenbaard
Even de kop aangepast, want hoewel het een natte zwarte klomp was die onbeweeglijk hing, kwamen ze toch in beweging toen ik ze met een vinger aanraakte. Een deel ging zelf terug in de kast.
Uit deze kast heb ik vorige week 22 ramen geslingerd, dus bovenin hebben ze ruimte zat. Ik zal morgen inderdaad eens kijken of ik ze onder nog ruimte kan geven, oude bijen gaan blijkbaar niet naar boven.
Uit deze kast heb ik vorige week 22 ramen geslingerd, dus bovenin hebben ze ruimte zat. Ik zal morgen inderdaad eens kijken of ik ze onder nog ruimte kan geven, oude bijen gaan blijkbaar niet naar boven.