carnica volk vliegt niet uit?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
MartinS
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Carnica P, F1 en Buckfast F1
Contacteer:

carnica volk vliegt niet uit?

Bericht door MartinS »

Beste mede imkers,

Ik heb 7 volken op mijn stand staan en van de 7 vlogen er gister 6. Vandaag echter weer gekeken en nu vliegen er weer 6. 1 raszuiver carnica volk vliegt gewoon niet. Terwijl de temperaturen rond de 11 graden zijn en weinig wind. Het volk zit op 6 ramen in een 10 raams broedkamer.

Iemand een idee hoe dit kan? De moer is van 2016, raszuiver en berucht op vlietland of wangerooge. (ik ben even kwijt welke het nou is, heb 1 moer bevrucht op vlietland en 1 moer bevrucht op wangerooge)
Er zit nog voldoende voer in de kast, of er broed in zit weet ik niet. Er zit nauwelijks varroa in de kast en heb ze dan ook niet behandeld deze winter omdat er vrijwel geen mijten zijn gevallen.

Iemand een idee? Ik ga vanavond nog even kijken door de plexiglas dekplank heen. Misschien kan ik nog wat waar nemen.
johan
Imker sinds: 2013
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: carnica volk vliegt niet uit?

Bericht door johan »

als je ze nog hebt gezien (ze leven nog) en de vliegopening is niet verstopt, zou ik me geen zorgen maken.
sommige volken hebben blijkbaar nog geen nood om buiten te komen. je kan ze niet dwingen, ze zullen het zelf wel beter weten.
Plaats reactie