Darren
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 2015
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Darren
Een simpele vraag (?) waarop ik met zoekwerk het antwoord maar niet kan vinden: Wat doen darren nadat ze uit hun cel zijn gekropen? Gaan ze meteen de wereld verkennen, blijven ze eerst nog wat ronddarren in de kast, of....? 

- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Re: Darren
Darren blijven meestal een week lang in de kast eerst. Soms twee weken dan beginnen ze met vliegtochtjes maken (eerst invliegen en dan verder op stap)
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Darren zijn net bijen. za gaan na de geboorte rond de 10 dagen naar buiten zich te ontlasten.
Verder staat op de download van het forum een pdf het verhaal: https://www.bijenhouden.nl/index.php/do ... ry/2-bijen
download de darren
Verder staat op de download van het forum een pdf het verhaal: https://www.bijenhouden.nl/index.php/do ... ry/2-bijen
download de darren
!Hans.
-
- Imker sinds: 2015
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Oké, bedankt Tieme en Hans,
Ik hoor hier er daar dat er al darrenbroed in de kasten is en ben benieuwd of dat bij mij ook het geval is. Maar vanwege het weer van de afgelopen week heb ik niet in de kast kunnen kijken. Er staat een straffe Oostenwind en mijn bastaardbijen worden daar altijd erg stekerig van. Buiten heb ik in elk geval nog geen enkele dar gezien.
Ik ga straks even de link van Hans doorsnuffelen!
Ik hoor hier er daar dat er al darrenbroed in de kasten is en ben benieuwd of dat bij mij ook het geval is. Maar vanwege het weer van de afgelopen week heb ik niet in de kast kunnen kijken. Er staat een straffe Oostenwind en mijn bastaardbijen worden daar altijd erg stekerig van. Buiten heb ik in elk geval nog geen enkele dar gezien.
Ik ga straks even de link van Hans doorsnuffelen!