Goedemorgen,
Bedankt voor uw tips. Kritiek wordt altijd gewaardeerd, daar kunnen we wat mee.
Ik ben het volledig met u eens dat er tekortkomingen zijn aan dit onderzoek. Helaas zijn we niet helemaal vrij in ons onderzoek en zijn we daar soms erg door beperkt. In dit onderzoek wordt er vanuit gegaan dat u of imker of volkstuinhouder bent, de vervolgvragen vult u dus ook vanuit deze gekozen identiteit in, lees tuin als u volkstuinhouder bent en indien u een imker bent leest u bijenhouden. Dit is natuurlijk niet volledig realistisch want zoals u al aangeeft is het mogelijk om zowel imker als volkstuinhouder te zijn, dit is helaas een van de beperkingen waar wij weinig aan kunnen veranderen. Dit zal natuurlijk in het uiteindelijke rapport wel benoemd worden.
Er stond een stukje inleidende tekst voorafgaand aan de survey, daar stond onder andere het verschil tussen honingbijen en wilde bijen uitgelegd. Ik zie nu dat dat in de layout van de survey verdwenen is, ik heb daarom de vragen iets aangepast door te specificeren dat het om de wilde bij gaat.
Wij verwachten geen verschil tussen Amsterdamse imkers en imkers elders in het land. Een van de eisen van het onderzoek was dat we ons onderzoek in een specifieke regio uitvoeren. Wij hebben hierbij gekozen voor de regio groot-Amsterdam, maar we verwachten dat de resultaten in andere delen van Nederland ongeveer hetzelfde zouden zijn.
Bij de vragen over tijds- en geldeenheden moet het streepje gelezen worden als tot, dus 0 tot 4 staat gelijk aan 0 t/m 3,99. Om deze vragen te verduidelijken heb ik het streepje veranderd in tot.
Hartelijk bedankt voor uw kritiekpunten, we nemen deze voor zo ver mogelijk graag mee in het onderzoek.
Met vriendelijke groet,
Laurine en Anouk