Regelmatig laat ik mij op Franse ecomarkten verleiden tot het kopen van een voor mij onbekende honing.
Eerder vertelde ik U over mijn ervaringen met het kopen van Poolse honing in een Poolse kruidenierszaak in Nederland ( Miod Pools= honing)
Nu liet ik mijn oog vallen op een potje vloeibare Bourdaine honing. Dit is volgens mij honing van de Vuilboom ( Frangula dodonel ?)) die hier in Frankrijk dus als monoflorale honing geoogst kan worden. De smaak is vrij neutraal, de honing amberkleurig en vloeibaar.
Ach, : "Verandering van spijs doet eten "

De verkoper, tevens de imker, vertelde mij desgevraagd, dat hij de honing in een moerasachtig/ vochtig gebied op het Mille Vache plateau had gewonnen. Daar kwam de struik veel voor, zo vertelde hij.
Gevonden info: Terugsnoeien helpt de struik, die bloeit op het jong hout, te activeren tot bloei. Als heg struik te gebruiken.

Leuk hout als je een korfje moet spijlen ( Bart ? )
Zelf heb ik in Frankrijk een vuilboom, een heester staan die wordt bevlogen in april tot juli.

De zwarte bessen die later verschijnen aan deze heester zijn giftig. Kent iemand dook die monoflorale Vuilboomhoning ?