wit stuifmeel op rugstuk
Moderator: maartenkleijne
wit stuifmeel op rugstuk
Vandaag zag ik opvallend veel "Witte Wieven" voor de kasten en op de vliegplanken. Vooral de rugstukken zijn helemaal bepoederd met wit stuifmeel. Van welke plant kan dit zijn?
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: wit stuifmeel op rugstuk
Dat moet springbalsemien zijn.
Van de week zag ik zelfs spierwitte wespen -wit bepoederd boven en onder- in en uit de roze bloemen kruipen.
Kwas even in de Biesbosch waar tientallen kasten -niet van mij- de overheerlijke balsemienhoning aan het verzamelen waren. In het bezoekerscentrum heb ik 2 potjes gekocht.
Van de week zag ik zelfs spierwitte wespen -wit bepoederd boven en onder- in en uit de roze bloemen kruipen.
Kwas even in de Biesbosch waar tientallen kasten -niet van mij- de overheerlijke balsemienhoning aan het verzamelen waren. In het bezoekerscentrum heb ik 2 potjes gekocht.
-
- Contacteer:
Re: wit stuifmeel op rugstuk
Jaap,
Bij mij in de tuin staan volop balsemienen.
Het is een echte hommelplant, maar de bijen vliegen er ook wel op, als er ergens anders niets te halen valt. Leuk om wat foto's te maken als ze er weer bepoederd uitkomen. Bij mij gonst het 's morgens in de klimop van de bijen en op de tegels liggen allemaal van die kleine groene dopjes.
!Piet
Bij mij in de tuin staan volop balsemienen.
Het is een echte hommelplant, maar de bijen vliegen er ook wel op, als er ergens anders niets te halen valt. Leuk om wat foto's te maken als ze er weer bepoederd uitkomen. Bij mij gonst het 's morgens in de klimop van de bijen en op de tegels liggen allemaal van die kleine groene dopjes.
!Piet